lördag 10 oktober 2009

Imorgon ska jag på Green Day

Det kommer bli jättekonstigt. Jag kommer missa alltihop för jag kommer inte förstå vad som händer. Mitt otroligt lugna och sansade tillstånd bekräftar faktumet att min hjärna inte klarar av att hantera vetskapen om morgondagens konsert.
Om några veckor kanske jag inser att jag har varit på Green Day.
.
Jag är inte besatt av Green Day. Jag har aldrig varit besatt av dem. Jag räknar mig som ett litet fan bara. Jag tycker om många av deras låtar och jag vet vad medlemmarna heter.
.
Men Green Day symboliserar mitt inträdande i musikvärlden. Jag hade ingen som helst musiksmak eller musikintresse innan Matilda presenterade Green Day för mig.
.
Och jo, jag har en slags djup fascination för dem. Jag behöver bara tänka tillbaka på de första gångerna vi såg live-DVD:n Bullet in a Bible för att återkalla denna fascination. Jag har, kort sagt, en
mycket personlig relation till detta band. Åtminstone en mycket annorlunda relation, jämfört med mina relationer med band som jag senare älskat.
..
Jag älskar inte Green Day. Jag beundrar dem. Som artister, musiker, och låtskrivare. Jag har en helt annan respekt för Green Day, rent musikaliskt, än för något annat band. De är kunnigare och mer bildade musiker än något annat band jag lyssnar på. De är på en helt annan nivå.
..
Imorgon kommer bli en skitkonstig dag. Jag skulle helst vilja skjuta upp morgondagen för evigt.
Jag tror jag trivs bäst med att längta efter konserten. Hur kommer mitt liv se ut efteråt?

2 kommentarer:

Matilda sa...

we can do this... kanske ?

Agnes sa...

jag är skräckslagen.