tisdag 6 oktober 2009

Gå och skräm en nunna.

Vissa saker är tråkiga att lära sig.
Vissa saker som är tråkiga att lära sig kan vara roliga att kunna. Till exempel språk.

Nu skriver jag historia. Why did Germany lose World War I? Jag tycker att det är svårt att inte vara beskrivande. Man måste vara analyserande, men detta ämne är lättare att beskriva än att analysera. (Så är naturligtvis fallet med alla ämnen, men särskilt med det här. Enligt mig alltså. Det kan hända att jag är lite dålig.)

Historian är roligare att kunna än att lära sig. Jag finner dessa veckliga uppsatser något betungande. Men det är roligt när det ger resultat. Det är roligt när man märker att man kan saker.

Sedan ska jag skriva ett tal till engelskan. Det kommer gå fort. Förhoppningsvis.

Jag dissar symfonin idag. Det är väldigt dåligt av mig. Men man kan inte alltid prioritera bort sömnen. Någon gång får fritiden ryka istället. Man måste välja två av tre: Bra betyg, sömn, fritid. (Inte för att jag kommer få högt betyg på den här uppsatsen trots sagda prioritering.)

Jag spelade fiol med Anna en liten stund dock. Hon är duktig. Hon spelar nu för tiden på min elfiol.

Fråga mig någonting om Khmer Rouge. Något som man vill veta. Vad är det mest intressanta med Khmer Rouge? Så här snälla var de:


PS:
... Jag skulle vilja dissekera en hjärna.

3 kommentarer:

liza sa...

Den dagen jag prioriterar skolan före fritid skommer vara en stor dag för mig.

Den där bilden är äcklig.

Din rubrik är bra.

Agnez sa...

Om man är duktig på att planera och följa sin planering hinner man nog med alltihop. Själv är jag tyvärr inte duktig... ^^

Ja, det är den.

Hahaha xD

Johanna sa...

Den där bilden är extremt cool.

Och äcklig.