torsdag 1 oktober 2009

When our life is over, lets not cry

Jag är nu inne på min andra dag som sjuttonåring. Skillnaden från livet som 16-åring är inte slående, knappt märkbar till och med, med undantag för att jag är några tillhörigheter rikare.

Idag skrev vi fysikprov. Ungefär halvvägs igenom det smälte min hjärna och vägrade att återfå sin fasta form i typ en kvart. Det var lite smärtsamt och lite skrattretande. Men det slutade någorlunda lyckligt, jag svarade på allt iallafall.

Idag fick vi reda på att vi de följande 6 veckorna kommer att jobba med vår kultur, den svenska kulturen, och hur vi uppfattas. Vi tre fann det svårt att hitta på svenska stereotyper, så vi gjorde vad vem som helst skulle ha gjort. Vi pratade med främlingar på Omegle. Självklart fick vi en och annan "suck my dick" och "i think your retarded" men vi fick också reda på att vi kvinnor är snygga, blonda, har stora bröst och är allmänt trevliga att prata med. Männen är homosexuella, fjolliga och långa. Zlatan är en mycket bra fotbollsspelare.

Nu skall jag återgå till att läsa om bakterier! Ha en bra dag önskar Johanna, nybliven 17-åring.

Inga kommentarer: