tisdag 13 oktober 2009

Konserten


Så här ser man ut när man väntar på Green Day.
..
När förbandet spelade dog vi lite. För sångaren var otroligt het. Det blev inte sämre när han tog av sig tröjan. Då dog vi igen.
Sedan kom Green Day och då dog vi många gånger om.


Anna som fotograf från läktaren:
Helt jättebäst var det.
.
När man ser de här bilderna får man lite perspektiv på hur
bra platser man hade.
.
Helt underbart.
.
Jag hade en människa och ett räcke mellan mig och scenen.
.
Jag vill tillbaka. Jag vill spola tillbaka tiden.
.
Magnet xD
.
<3
.
Gammal hederlig konfetti går alltid hem.
Det fastnade på en för att man var så blöt.
.
.Ännu två dagar senare finner jag inga ord.

Man behöver inte digga Green Day för bli fullkomligt mind-blown av deras show.

Jag lever fortfarande i en high av adrenalin.

Green Day må ha kritiserats med måttlig framgång för sitt koncept. Men, mina damer och herrar, det kan icke förnekas att de har klass på det de gör.
Det märks att det inte är första turnén de gör i fullsatta arenor.

Billie Joe's sätt att ta åt sig publikens hyllningar!
Han och de två andra är för övrigt oerhört underhållande på scen:
  • Innan Basket Case stod Billie med huvudet på sned, med vidöppna ögon och bara stirrade ut i luften flera minuter. Man kunde nästan tro att han plötsligt blivit mentalt retarderad.
  • Han sköt vatten på publiken med en vattenpistol. Sedan sköt han toapapper med en toapapperspistol.
  • Och han flashade sin rumpa!! (Inte lika mycket som på Bullet in a Bible dock).
  • Och han visade sina bröstvårtor och blev sedan så generad att han blev alldeles till sig.
  • Han tog upp fans på scenen flera gånger. Han frälsade en liten pojke genom att lägga handen på hans huvud och sjunga East Jesus Nowhere. Två andra gjorde stage-dive!
  • Tré gjorde entré på extranumret dansades ballett.
  • Sagda trummis bar en röd BH och damhatt under King for a Day.
Jag kan inte tänka ut fler konstiga saker nu, mina tankar förs nämligen till själv musiken.
Det finns inga ord.
Jag är mållös.
De är ett otroligt liveband.

Jag erfar ännu ett lyckorus när jag tänker tillbaka på söndagen.

3 kommentarer:

Matilda sa...

åh bilderna ! nu måste skicka dom! :)
och en till bra grej
* han la sig ner på scenen och bugade för hela publiken för att vi var duktiga på att sjunga boulevard
* Han satte sig på scenen och vara väntade på att vi skulle börja skrika 1 ..2 ... 1 2 3 4!
* Han sköt ut tröjor men en rolig mackapär som lät :D

haha och sen när en i publiken kastade upp nåt (jag minns inte vad det var ) så han fick det rakt i ansiktet HAHAHAHA :) åh det var roligt
jag vill spla tillbaka tiden för evigt och alltid uppleva de där som om det våre första gången hela tiden! <3

Agnes sa...

HAHAHAH just det, när han kollade på klockan och allt det där för att vi inte kom på det på en gång! Och sen när vi kom på det så blev han jätteglad!

Ja, en lila sjal var det han fick i ansiktet!

...vem var det som bugade sig för Billie? Det känns som en Tré-grej, men det var nog Mike va?


Jag vill också spola tillbaka tiden för evigt. Det suger att det är omöjligt.

Matilda sa...

jaa visst gör det! det suger verkligen!

haha jaa det var Mike ^^
åh! gud varför kan dom inte komma tillbaka, typ i morgon ? =/