måndag 19 oktober 2009

Detta råkade visst handla om band

Jag börjar 12:10 imorgon. Det går att leva med. Det går alldeles utmärkt faktiskt.

Jag tänker erkänna att jag blivit alldeles för insatt i Green Day på sistone. Det finns en del mycket underhållande klipp att hitta på Youtube. Det är lätt att skratta ihjäl sig åt Tre's randomness. Detta är med största säkerhet en snabbt övergående fas. Green Day intresserar mig inte särskilt mycket förutom i sammanhanget musik. Och egentligen inte överdrivet mycket där heller. Det är helt enkelt lätt hänt att man nördar Green Day i några dagar efter en Green Day-konsert.

Däremot så har jag råkat upptäcka att jag tycker väldigt mycket om Muse. Det var låten The Smallprint som orsakade det hela. Jag gillade låten från första stund, första gången jag lyssnade på den. Det är något som händer mig väldigt, väldigt, väldigt sällan.
Jag förstår mig fortfarande inte riktigt på deras olika sorters musik, men jag är ännu en stor nybörjare inom Muse. (Vilket kan vara en bieffekt av att mitt nedladdningsprgram varit ur funktion några veckor.) Jag försöker låta bli att tycka för mycket om dem, för jag vet av erfarenhet hur frustrerande det är att upptäcka band i samma veva som de lämnar en Sverige-show för att inte återvända på många år.
På tal om nya upptäckter så tänker jag också ägna någon timme av lovet till att skaffa mig en mer välgrundad åsikt om Avenged Sevenfold. Båda dessa band är band som jag lyssnat på då och då tidigare men som aldrig klickat förrän nu.

När vi ändå talar om band, så måste jag tillägga att jag med spänning väntar på My Chem.s kommande skiva. Och deras turnédatum. Det ska bli oerhört intressant att få höra deras nya kompositioner, med tanke på att deras tidigare skivor låtit så olika.

Jag avslutar med dessa upplysande ord, yttrade av en kär vän:
"Det är så skönt att ta av sig öronproppar, för de känns som proppar i öronen."
.................................................................... - Maria Tollbo

2 kommentarer:

Johanna sa...

MUSE!!!

Kunde du inte ha börjat gilla dem liiite tidigare? Vi kunde ha gått på konsär! KONSÄR I TELL YA!

JAG ÄLSKAR DERAS NYA SKIVA!! Jag börjar tro att mr Bellamy är ett musikaliskt geni, och TACK för att jag äntligen får avslöja dessa misstankar för någon!

Ehum. Ursäkta mitt capslockmissbruk.

Agnes sa...

ÅH jag håller med. Jag har, som sagt, en dålig vana att upptäcka band precis när de ger Sverigekonsert.
Det är inget jag är glad över.