måndag 26 oktober 2009

Höstlov?

Lov är läskiga. Man vet aldrig hur mycket man ska tillåta sig själv att njuta av dem.
..
Elin firades idag!!:D Jag tror att paparazzi-Lisa ämnar bjuda på några foton snart. Tårtan var god, muffinsarna var goda. Vi spelade Rock Band och jag har en blåsa på handen efter trumpinnarna.

Jag sitter här och lyssnar på en Green Day-skiva från 1992. Jag hade hört att bandet hade ett tio-årigt uppehåll innan American Idiot, men jag hade fel. Deras längsta uppehåll verkar vara de fem åren mellan American Idiot och 21st Century Breakdown.
..
Anyway, jag har biljett till Tokio Hotel 4:e Mars. HA-HA. Men det blir nostalgi. Jag vet inte ens om det är värt pengarna och tiden, men en konsert är alltid en konsert :) Och jag älskade Tokio Hotel några månader för läääänge sen. Jag vet inte ens hur länge sen det var, men det känns väldigt avlägset att deras musik skulle tilltala mig.
Dock har jag dem att tacka för mycket. Hade det inte varit för dem hade aldrig mitt band bildats! Allt började med att vi satt och spekulerade i hur vi skulle kunna göra en parodi på deras musikvideo till "Through the Monsoon". Det var också den första låten någonsin som vi fyra spelade tillsammans.
..
Jag är - ursäkta uttrycket - fett pepp på bandet just nu. Jag önskar vi hade egen lokal och kunde repa hela dagarna hela lovet. Vi är på väg att ta ett steg. Eller, jag tror att vi tagit ett steg sedan vi kommit igång efter vårt tre månader långa sommarlov. Det känns som att någonting har lossnat. På det bra sättet.
.
Onödigt inlägg, JAVISST!!
.
.
Dagens låt: Dominated Love Slave
.....................- Green Day

2 kommentarer:

Johanna sa...

The Small Print har varit dagens låt två gånger! Den borde bli årets låt!

Agnes sa...

Hahah ojdå! Det hade jag helt glömt bort. Jag raderar den i det här inlägget.