torsdag 3 december 2009

Snart jul, fiol, och Putin med man boobs

HEJ

Det är fint ute! Rimfrost! Vackert! Nu har vi rimfrost, mörker och kyla. Saknas bara snö.
Snart är det lov. Lovet är tre veckor kort. Men man kanske hinner med något roligt på tre veckor. Det gäller bara att inte bli sittandes. Om man inte gör något så svischar dagarna bara förbi och flyter ihop. Mitt förra jullov var bra, för jag gjorde massa saker.

Jag längtar lite till julafton. Morbror Jonas och Moster Titti kommer hit med kusinerna, och så kommer Ovvo och Offa och farmor och farfar. Värsta släktjulen! :)

Igår spelade jag och min syster Anna fiol på lokala Tempelriddarorderns julfest. Det gick bra. Jag är mycket stolt över Anna, för hon spelade "Jul, Jul, Strålande Jul" jättefint och rent, alldeles solo!
Tempelriddarna är roliga. De är så högtidliga och halvsnobbiga och allvarliga. Offa (morfar) själv var chef och han såg viktig och upphöjd och nådig ut. Fast hans ögon glittrade blått när han tittade på mig ovanför glasögonen. Då tänkte jag på Dumbledore.
För övrigt gick det bra att spela. Jag utmanade mig själv genom att avsluta med Bach's "Air". Jag spelar praktiskt taget aldrig klassiskt inför publik. (Förutom i orkestern naturligtvis, men att spela ett stycke solo är en helt annan sak.) Jag hade först tänkt spela "Ave Maria", men jag känner mig inte riktigt bekväm med den.
Det är som hästhoppning. Om du hoppar 90 cm på träning hoppar 50 på tävling. Om du spelar Ave Maria hemma spelar du Air på konsert.

Mitt band ska spela i Anskarskyrkan nästa fredag. Haha. Fast jag längtar ändå, fast det är i en kyrka. Det är ju inte på en gudstjänst eller nåt.

Den här herrn är första resultatet på en google-bildsökning på "Dagens Hunk":
.
.
Dagens Hunk: Anonym Strandhunk med man boobs. (Uppenbarligen anser någon att han är attraktiv.)

HAHAHAHAHA när jag googlade på bilder "man boobs" fick jag Putin!!!!! HAHAHAHHAHAHA
.

6 kommentarer:

lisa sa...

bläää på dom bilderna!

Agnes sa...

Meh, Putin är ju matcho! \o/
Jag tyckte att han behövdes här.

Agnes sa...

Varför står det "1 kommentarer" för? :(

Kan ni ses en liten stund imorgon? Min helg är fullpackad av saker, så min enda chans att se er är någon/några timmar imorn. Kan ni? <3

lisa sa...

...nu står det 2 kommentarer (nu tre)! och jag kan!

Johannahy sa...

Är imorgon idag? Ja det är det! Jag kan!

Kommentarerna ser normala ut för mig.

Agnes sa...

YAY :)