onsdag 30 december 2009

You’re not the only one with a gun, bitch.

Igår lärde jag mig termen pansexualitet och det förvirrar mig en aning. Definition: En person vars attraktion är oberoende av kön, det inkluderar alltså människor mellan och utanför de traditionella könen samt transpersoner.

Jag trodde alltid att detta var bisexualitet? Jag inser att termen bisexuell är född ur tvåkönsnormen, men de flesta som identifierar sig där bryr sig väl inte om kön på det sättet? Jag kan se skillnaden mellan dem, men det känns som om de flesta som är bisexuella är det för att de inte känner till pansexualitet eller för att de inte har funderat över könsöverskridande personer.

Så om 94 personer klickar bisexuell och 16 personer klickar pansexuell i en undersökning om sexualitet så är det förmodligen för att de flesta bisexuella inte brydde sig om att ta reda på vad pansexuallitet är? Right? Förmodligen?

(Jag googlade just in på en tråd på emocore.se där de verkade tro att pansexualitet betydde att man tänder på allting. Även stolar. Suck, dumma människor.)

Dagens babe: Michelle Rodriquez

För att hon alltid gör sånna kick-assiga roller. Hon är med i Avatar som var FENOMENAL. En av de bästa filmer jag nånsin sett!

2 kommentarer:

Agnes sa...

Gud vad galen jag blir på kategorier. Hur orkar någon bry sig? Jag irriterar mig på kategorier. Hur kan det spela någon roll?

Hahah fast det visste vi redan och vi behöver inte ta upp den här diskussionen :)

Ni verkar vara så amazed av Avatar att jag nästan funderar på om jag skulle ta och se den.

lisa sa...

Ju fler kategorier det finns desto meningslösare blir de :) (men jag bryr mig mest för att jag inte vill offenda någon. Jag skulle inte vilja kalla mig bisexuell och få nån transflicka att tro att jag inte gillar henne trots att jag kanske gör det (i teorin).)

GÅ OCH SE DEN. NU. Seriöst, den var jättevacker.