fredag 11 december 2009

Yet somehow the Kings of Leon still find time to write songs about girls (I don't suck much less)

2009 drar sig mot sitt slut och listor över favoritalbum och låtar från i år börjar dyka upp! Jag kan underhålla mig med att läsa andras listor och jag tycker till och med att det är intressant. Jag har blivigt mycket mer allmänt musikintresserad än vad jag var för några år sedan, eller kanske snarare mindre av en musiksnobb. Men att själv välja favoriter? Svårt och knepigt och man får lite ångestkänslor! 2009 är också slutet på ett decennium, men det är ju ännu mer omöjligt att välja från, jag kan inte ens minnas vad jag var besatt av 2005.

Vad jag tror är mitt favoritalbum från i år:

We Are Smug - We Are Smug
Kan fortfarande laddas ner lagligt från deras hemsida.

Några album som hör hemma på en egentligen mycket längre lista av decenniets bästa album om jag funderade lite mer:

Forgive Durden - Razia's Shadow
Panic! At The Disco - Pretty. Odd.
Rufus Wainwright - Want One
The Ark - We Are The Ark

Vilka är era val?

1 kommentar:

Johanna sa...

Ooh jag vill också nominera til decenniets bästa!!

Mgmt - Oracular Spectacular (inte bara en magnifik skiva - hela deras image är så himla skön. They brought the hip back in hippie xD)

Muse - Absolution (wohoo!!)

The View - Which Bitch? (Ett mästerverk. Ett fulländat album)