måndag 16 mars 2009

Boom boom clap, boom de clap de clap

Eftersom Johanna önskade sig bloggar, här får ni de jag följer! Jag läser även 5 st av de bloggar Johanna följer. Kan ni gissa vilka?

The Post-thaw Soundtrack
Musikblogg om band som Fall Out Boy, Panic at the Disco, Cobra Starship och många andra band inom samma genre. Eller under vilken genre som helst.

Sarah Rees Brennan, amerikansk fantazy-författare (släpper sin första bok i år!) skriver om sina äventyr. Hon skrev Harry Potter fanfiction förut, det var så jag hittade till henne. Nu skriver hon mest om hur det går med hennes bok, lustiga historier om hennes liv, och ibland hysteriskt roliga filmparodier. Och underbara bokrekommendationer!

Pete Wents' blogg! Han skriver mest om saker han tycker om! Ibland postar han videor och man känner "blah, orka titta". Tänk igen! Jag har aldrig ångrat att jag tittat på någon video han har postat. (fast bryr du dig inte om Fall Out Boy kan du hoppa en del videor). En liten varning; gramatiska fel existerar och Pete vet inte hur man använder shift-knappen.

Eskilstunabandet Svart skriver om sina äventyr och sin väg till berömmelsen.

Argblogg
Edward Lundkvist skriver om sådant som gör honom arg. En hel del politik och Kafé Lillebror.

Godisbutik
Agnes yngre syster Alice skriver om sitt liv och allt möjligt mysigt.

Lazy_daze
Jag har ingen aning om hur jag hittade denna kvinna! Hon rörde sig också runt Harry Potter- fandom, innan hon flyttade till Supernatural. Vilket jag också gjorde. Allt som jag vet om vad som rör sig runt Supernatural är pga denna blogg.

JD Perry's Toothbrush Photo Blog
JD från Valencia postar varje dag ett foto där han borstar tänderna. Väldigt kreativt!

Panic at the Disco's blogg. Mestadels Ryan som postar någonting. Och det kan vara allt möjligt!

Seedyapartment
Ni vet Virginia Tingley som har gjort "The Ballad of Jensen and Jared"? Detta är hennes blogg. Hon var den som fick in mig i bandom! Hon postade Nine in the Afternoon och några Panic videor och jag var såld. Hon skriver väl mycket om sitt liv och andra random saker.

Och jag följer även en hel del annat på livejournal.com. Blah, vad mycket jag läser!

1 kommentar:

Anonym sa...

Wooohoo tandborstningsbloggen äger!!