lördag 7 mars 2009

"Stop talking, come and ride me!"

Jag hatar att tänka!
tänka-tänka-tänka-tänka

Det började på Ica i går kväll. Det började med "Vi lever i en sjuk värld, i ett sjukt samhälle." och "Männikskor bara tuggar och sväljer, utan någon förutsättning att ifrågasätta ett jävla skit." och så vidare och så vidare.
Pappa tror att jag är.. hm.. vad hette det? Lehinist? Tydligen inte, för det ger inga resultat på google. Bara "menade du leninism?" Nej, det gjorde jag inte.
Han sa att [insert the name of the ideology which i can't remember the name of here] handlar om att ifrågasätta normer och värdering.

Stackars inskränkta Sverige och världen.

Jag vill läsa Intet. Den verkar spännande.

tänka-tänka-tänka-tänka
USCH jag är så fullkomligt inkompetent! Min tankeförmåga är värdelös, för det är så låg nivå på den! Jag förstår inte. Jag önskar att jag vågade ringa Pauline, jag känner att jag behöver Pauline just nu. Jag behöver någon som inte bara kan göra små mesiga försök att tänka, utan som kan tänka och förstå och förklara.
Min hjärna är värdelös, jag förstår inte ett jävla skit.
Jävla skit.

Det finns inget gott eller ont, det finns bara makt...

Men finns det något att sträva efter? Är det rätt att sträva så långt mot ett idealt samhälle som möjligt? Varför strävar vi efter nåt som vi vet att vi inte kan uppnå? Strävar vi ens?
Det finns inget mål va?

Om människor var perfekta, skulle det ultimata målet i så fall vara (om vi antar att mål existerade) absolut kommunism, eller skulle det vara absolut anarkism?
Skulle det vara nåt av det?
Varför sa jag ens det där, det låter oerhört inkränkt.
Bara frasen "om människor var perfekta" är helt absurd. Jag sa ju att jag inte kan tänka!

Detta är ren förvirring. Jag är patetisk, så är det bara.

Edit:
Och jag ber om ursäkt för den, i kontrast med inlägget, inte så seriösa titeln, men jag behövde få det ur systemet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

............................

Anonym sa...

HAHAHAHAHAH

Anonym sa...

du är smart, verkligen! =)