lördag 14 mars 2009

Life's more than a chip shop wrapper

Nämen hej!

Igår var vi på bio. Det hela började, mycket komiskt, med att vi gick till fel bio:

När vi väntar på att bli insläppta på Centrum-biografen, med popcorn och godis i händerna, tycker jag att folksamlingen som vi väntar med är lite väl gamla för en superhjältefilm. De är väl medelålders hela bunten. Väl inne i salongen upptäcker vi att vi sitter väldigt nära skärmen. "Men, beställde vi inte biljetter i mitten?" mumlar Elin och Lisa till varandra. Vi funderar inte mer på det utan slår oss ner och väntar på att filmen ska börja i lung och ro. Ända tills ett sällskap kommer fram och säger: "Ehum. Sitter inte ni på våra platser?", "Hehe, nejdå!" skrattar vi och visar våra biljetter till Watchmen, rad fem, vi sitter rätt. "Men!" utbrister en i sällskapet, "Vi ska ju se Män som hatar kvinnor!". Vi tittar lite extra på våra biljetter och upptäcker att det står Rio på dem. Så det blev av att springa, med popcorn, läsk och godis, till Rio för att hamna i rätt salong. Till råga på allt glömde Elin sin väska på Centrum, och var tvungen att springa tillbaka till Män som hatar kvinnor och hämta den.

Men det var en bra film, det var tur att vi inte stannade på Män som hatar kvinnor! Bäst var karaktären Rorschach, fast jag blev lite besviken när man fick se hans ansikte, det förstörde lite av mystiken.

Idag var jag på Tuna Park. Jag köpte två t-shirtar och en lång skjortaktig sak. Sen åt jag en sallad och kände mig nyttig. Nu äter jag leftover-godis från igår. Yummy!

Kyle Falconer (of The View) wearing eye-liner.
And earrings. See?!

1 kommentar:

Anonym sa...

det var så pinsamt...

och Kyle är cool.