tisdag 24 mars 2009

"Satanisterna blev så arga att de gick hem... och åt glass!"

They're spoonfeeding Casanova
To get him to feel more assured
Then they'll kill him with self-confidence
After poisoning him with words
..
Bob Dylan fyller mig med någon slags högaktningsfull fascination.
Inte trodde jag att jag skulle falla för något sådant.
...
Texterna, hans texter. Helt undebara.
...
Dr. Filth, he keeps his world
Inside of a leather cup
But all his sexless patients
They're trying to blow it up
Now his nurse, some local loser
She's in charge of the cyanide hole
And she also keeps the cards that read
"Have Mercy on His Soul"

..

All these people that you mentioned
Yes, I know them, they're quite lame
I had to rearrange their faces
And give them all another name

..
OCH, sanna mina ord, han är GRYM på munspel. Jag har nu tillbringat en halvtimme på mitt golv med mina munspel. Men det känns lite hopplöst. Jag kommer nog aldrig bli särskilt mycket bättre än vad jag är.
..
As the present now
Will later be past
The order is rapidly fadin'

3 kommentarer:

Anonym sa...

låter finfint. hey, hur va konserten? du har inte skrivit nått om den!

ärligt talat har jag svårt att känna någonting för texter utan musiken. :P Kan du inte ladda upp nåra låtar?

http://www.mediafire.com/
http://sendspace.com/

Anonym sa...

mjo, jag håller med om att det är svårt utan musiken, poängen går förlorad... det blir lite internskämt-känsla. Förutom att det inte är ett skämt, eller kanske ungefär som....blablahaha när blev jag så här dålig på att uttrycka mig???
Jag kanske fixar det senare, annars får man youtuba eller nåt, fildelning gör mig ju kriminell! O.o haha.

Anonym sa...

OCH så blir utdragen lite lösryckta och oförståeliga utan sitt sammanhang :P