torsdag 19 mars 2009

Hm, det här med titlar ni vet... Om jag kom på någon uppiggande och passande titel så skulle jag skriva den här.

Idag är jag.... glad. Jag är helt enkelt glad.
Det känns ovant.
Det känns inte som en tillfällig lycka, (sån som ibland inträffar då något speciellt har inspirerat mig) utan som om jag faktiskt är glad nu, och som om jag kanske inte kommer falla tillbaka ner.
Det kan ha att göra med att det är vår. Ljus.
Och att mitt projekt Agnes Nya Seriösa Skolsatsning (ANSS) har gett resultat. Dvs, jag har inte skolkat på flera veckor.
Och att jag antagligen faktiskt har kommit över det som kastat en skugga över min tillvaro i flera månader. (Närmare ett år när jag tänker efter. Men det var inte så plågsamt i början) Inte kommit över som i att föreställa mig att det är över genom att undvika att tänka på det så gott det går, utan kommit över som i att jag inte längre blir alltför deprimerad av att tänka på det.
Och att min motivation till viss del (notera, till viss del) börjat återvända. Inte bara i skolarbetet, utan även vad gäller musiken. Jag har övat på fiolspelandet mer den här veckan, jag har gått framåt med gitarren, med min sång, till och med musikteori!
Och jag sprang igår. Efter att ha varit stillasittande i veckor och veckor.
Kort sagt; min allmänna håglöshet börjar tyna bort. YAY! Jag hoppas-hoppas att det här kommer hålla i sig. Jag tror att det kommer göra det. Det är ju vår!
Inte för att jag ogillar vintern, tvärtom, men jag ju kan inte neka till att våren medför ljus och hopp och pigghet.
Liksom, en ny början. Som jag har väntat! Ack.
..
Nu ska jag sätta mig tillrätta i sängen med The Book. Och jag ser fram emot det! Jag som alltid har tyckt att 1900-talshistoria har varit tråkigt. Nu tycker jag tvärtom. Oerhört intressant. Totalitära stater fascinerar mig. Stalin, Mussoilini, Hitler. Fascinerande.
..
Nihilism är spännande. Mycket av det stämmer med min åskådning.
.
Usch, förlåt för ett långt och tråkigt inlägg. Not. För ingen är tvingad att läsa (:

Och förresten, är det någon mer som har märkt att helt plötsligt har folk pojkvänner? Hur gick det till egentligen? xD Grattis till anyone who känner sig träffad!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vår är ganska underbart! Jag är glad att du är glad! <3

Anonym sa...

<3

Och kan vi ses på lördag kväll?

Anonym sa...

Jaa! eller vänta.. jag får vara med va?

Anonym sa...

*Känner mig träffad* ^^
Tackar <3 (Låter som i Bambi när ni säger att "kärleken flödar" på våren xP haha)

Anonym sa...

What kind of questions is that?? Var med!!! :D

Vet ni vad? Jag SAKNAR er!!!!

Anonym sa...

Sabina: det är ju sant! ^^ uppenbarligen ;D

Anonym sa...

JAA! Lördag! Wohoo! Jag saknar dig med! <3333

Anonym sa...

åh vad bra, jag blir så glad när jag läser det:D hoppas också att det håller i sig:) haha, tack tack *känner mig också träffad^^*

Anonym sa...

Lol, bra att ditt projekt inte heter "Agnes Nya Utmanande Skolsatsning". ^_^ Sorry, I couldn't resist!!!!! Det är bra att du är glad, men du kommer o hata mig nu... jag har glömt fråga Roland om när konserten är... igen, nu, för typ 5:e gången...