söndag 22 november 2009

...öron och fötter blir stora då.

Någon gång vill jag spela i ett dansband. Och någon gång vill jag spela i ett punkband. Och någon gång i ett Green Day-coverband.
.
Jag såg just en halvtimme av dansbandskampen. Nanne Grönvall är så härlig att titta på, för det strålar om henne.
.
På tisdag håller Musikskolan stråkkonsert i Stålfors. Symfonin ska spela tre låtar, Gökstensstråket ska spela några låtar. Och massa andra ensembler antagligen. Typ Oyna, Galdra och Strak. Jag är otroligt pepp, för det känns som om det var skitlänge sen jag stod på en scen. Hoppas bara att det inte är en mängd småbarn som ska spela Titanic och Blinka Lilla Stjärna. Sånt tar alltid jättemycket tid och är tråkigt och jobbigt och plågsamt att lyssna på.
.
Även om vi bara var på Balsta en väldigt kort stund (runt en timme) idag så var det mycket välbehövligt att få spela ur sig lite energi. Det var underbart. Även om vi är värdelösa (fast det tror jag inte att vi är) så älskar jag mitt band ändå.
.
"Vänta nu... är det ni som är 328-brudarna som Gylfen har pratat om?"
Haha, det tog inte Euphoric mer än ett och ett halvt år att komma på det.
.
Idag var satanisterna där igen. Vi hade inte sett dem på länge.
.
Igår såg jag och mina medbloggare Bambi. Vi är på väg att ta oss igenom de viktigaste Disneyklassikerna. Hittills har vi sett Pocahontas, Aristocats, Skönheten och Odjuret, Snövit, och Bambi. Och på skiljda håll har några av oss tittat på Ringaren i Notre Dame. Den är fortfarande min stora favorit.
Bambi var väldigt fin. Det handlar inte så mycket om någon handling. Snarare är syftet att briljera med vackra och inlevelsefulla naturskildringar. Och ja, det är en vacker film. Cool musik också. Jag blev särskilt förtjust i snöstorms-låten. Och så gillade jag cymbal-blixtarna under höststormen!
.
.
Är det bara tre veckor kvar till jullov nu? I så fall kanske jag överlever den här terminen också.

3 kommentarer:

Matilda sa...

Haha ofta Euphoric inte fattade det? hahahahahaha fail!! :)

lisa sa...

Du glömde Skönheten och odjuret! :) Min favorit är Pocahontas, tror jag. Eller Lejonkungen.

Agnes sa...

Matilda: tydligen inte :P

Lisa: oooh jag ska edit:a dit den mesamma! Jag tänkte väl att det fattades nåt!

Jaa, Lejonkungen är ett mästerverk :)