torsdag 19 november 2009

En i stort sett trevlig dag

Idag var en rolig dag.
Sperber var rolig på svenskan. ("Här säger Bonnier upp sig!", "Här DÖR Bonnier!")
Engelskan var rolig, för ovanlighetens skull.
Håltimmen var rolig, för att jag pratade med någon som jag inte personligen samtalat med tidigare.
Psykologin var rolig! Ännu ovanligare. Vi skrattade tills vi dog.

Allt det roliga KAN kopplas till att jag sovit för lite, för vanlighetens skull. Och den KAN kopplas till att dagens inledning, talet på svenskan, gick bra. Och det KAN kopplas till att mina vänner var mycket muntra och glada. (Vilket de är för det mesta.)

Imorgon ska jag träffa studievägledaren igen. Det känns mer som att hon är min psykolog. Vi ska komma fram till vad jag kan tänkas vilja göra i framtiden, för att jag ska ha ett mål. Och förhoppningsvis sluta vara lat och skoltrött.

Nu ska jag försöka lära mig någonting om Vladde.

Inga kommentarer: