torsdag 12 november 2009

she was totally geeking out over you

Yo!

Idag besökte jag och pappa olika elektronik-butiker på jakt efter den perfekta tv:n. Den perfekta tv:n är dyr.

Jag har egentligen inget begrepp om pengar. Min pappa säger "så där mycket ska du inte spendera på en tv" men själv har jag ingen aning om hur mycket det är värt att lägga.

Igår beställde jag skivor! Jag beställde:
  • Say Anything (self titled) (men den kan ta upp till 20 dagar att levereras :O!)
  • Sublime - Greatest Hits
  • Kris Allen (self titled) (som släpps den 17:e)
  • David Archuleta - Christmas From The Heart
For en vecka sen tänkte jag inte köpa Christmas from the Heart. Jag föredrar min julmusik glad och latjig! Inte som många av de klassiker David har med, som O Holy Night. Men sedan läste jag Agnes inlägg nedanför, en kväll när jag stannat uppe efter sängdags och tittat på Velvet Goldmine, och jag lyssnade på hans Ave Maria och tyckte väldigt väldigt mycket om den. Så nu slänger jag ut pengar på hans julskiva!

God Jul (41 dagar kvar)! (Här var planen att jag skulle posta Dagens Hunk, men jag vill posta David Archuleta, som absolut inte är någon hunk. Förlåt!)

Där är han med Jim Cantiello! Jim Cantiello jobbar för MTV. Han är "american idol expert" vilket bara verkar betyda FANBOY. Han är bra. Men inte heller någon hunk.

Och! Nästa fredag ska jag se Magnus Carlsson & the Moon Ray Quintet live på Eskilstuna teater! Min mamma har köpt biljetter. Spännade spännande, jag tycker om jazz.

Ikväll börjar Glee! En av mina favorit-tv-serier! 21.00 på 4:an.

5 kommentarer:

Agnes sa...

Ordet 'sublime' (även subliminal) har förföljt mig i några dagar.

När någonting förföljer mig så förföljer det mig ordentligt.

ÅH, Dagens Hunk låter spännande! Vi har aldrig haft Dagens Hunk förut! Du måste posta den någon annan gång!

Förlåt för att jag kostade dig vad skivan kostade ^^
Jag lyssnade på hans version av Ave Maria på YouTube. Min första reaktion var: vilken konstig engelska! Haha.

lisahi sa...

Hihi! det är meningen att Dagens Hunk (eller Babe) skulle bli en trend precis som Dagens låt! Så om du har någon hunk att posta så får du göra det!

Det gör inget! Den är nog värd de pengarna! Hahhahaha konstig engelska.

lisa sa...

PEE ESS NÄR SKA VI TITTA PÅ SNÖVIT?

Agnes sa...

PÅ LÖRDAG?

Hunk är ett fult ord!

lisa sa...

OKEJ LÖRDAG WOOHOO.
Hunk är ett roligt ord!