tisdag 24 november 2009

Karusellrockar, musikkrockar och lite skola

Tjoho!

Mitt band är nu officiellt uttaget till Rockkarusellen!
Det hela blev mycket läskigare när det plötsligt blev på riktigt.
Tävlingen börjar i januari. Jag längtar massor. Jag längtar med skräckblandad förtjusning.
Vad vi behöver är eget material för tjugo minuter. Det ska nog gå bra. I och med beskedet tvingas vi äntligen ta tag i halvklara låtar och göra färdigt dem. Det är positivt.
Jag kommer få en elbas i julklapp. Fast jag har fortfarande ingen aning om vilket märke eller vilken modell jag vill ha. Om man bortser från alla såna där tråkiga detaljer, vill jag ha antingen en röd-vit, svart-grå, eller svart-vit.

Idag var det stråkkonsert. Det lät bra och så, men själv var jag inte så jättepepp. Det var ingen fiol-dag idag, helt enkelt. (Att jag inte kunde stråken eller ordningen på allting i Fairytale behöver icke nämnas.) Däremot kändes det underbart att få stå på scen igen (jag kunde de andra låtarna). Det var ett tag sen, som sagt. Det är beroendeframkallande.

Jag börjar allvarligt oroa mig för min studiesituation igen. Jag undviker uppgifter och anstränger mig inte och orkar inte ta tag i något på allvar. Är medelmåttiga betyg på IB sämre än medelmåttiga betyg på ett nationellt program? Den frågan skall studievägledaren få svara på.

Jag har ont i huvudet och mår illa. Jag mår inte bra. Hoppas att jag inte är sjuk. Fast det vore underbart ironiskt om jag skulle få svininfluensan, bara för att jag inte tänker låta vaccinera mig.

Från det ena till det andra: Ibland är man stolt över att vara vegetarian. Som till exempel när uppgifter om vanvård och plågeri av slaktdjur offentliggörs och gör folk upprörda. Det är bra. Folk borde bara lära sig att agera, istället för att nöja sig med sin upprördhet. Åtminstone protestera på något sätt.

Förresten, läste du det där om nedsmält människofett som man mördat folk för att framställa, och sedan sålt till kosmetiktillverkare? The world goes Sweeney Todd! :D

PS
På sistone har jag haft konstiga svenska låtar fastetsade i hjärnan. Till exempel Nu har Pappa Laddad Bössan, La Dolce Vita, och Håll om Mig. Det är underligt och smått roande.

Inga kommentarer: