måndag 13 april 2009

Gotta get you out of my miserable brain (if I only could...)

There's no success like failure
And a failure's no success at all

Åååååååh jäkla uppsats!!! xD

Hej! Officiellt sitter jag just nu och skriver en komparativ uppsats. (vilket i praktiken betyder bloggande, musiklyssnande och sms:ande) Det går ut på att jämföra medeltidens och dagens ideal ur två aspekter. Jag kände mig hopplös och kom inte på något intressantare än kvinnosyn och kyrkan!!

Jag undrar hur många andra från min klass som just nu sitter och skriver denna uppsats. Som vi haft hela lovet på oss att skriva och som ska vara klar imorgon! Alla som började idag räcker upp en hand!

Jag sprang idag igen! Jag har helt plötsligt poff bang fått motivation att träna! Och jag är oerhört lycklig över det. Det är otroligt hur bra man mår av en löprunda då och då. Både fysiskt och psykiskt. Jag sprang 8 km för första gången sedan jag kom in i min stora fysiska och psykiska svacka!
Det var perfekt springväder! Underbart!


"What good are fans? You can't eat applause for breakfast. You can't sleep with it."

Jag lyssnar på Dylan för tillfället. Jag kan inte upprepa för många gånger hur otrolig han är!
Här kommer några låtar som jag starkt rekommenderar (jag vet inte hur man länkar till nerladdning, och dessutom är det illegalt)
  • I Want You
  • The Times They are A-changing
  • Subterannean Homesick Blues (videon äger!)
  • Desolation Row

Take me disappearing
Through the smoke rings of my mind
Down the foggy ruins of time
With all memory and fate
Driven deep beneath the waves
Let me forget about today until tomorrow

Edit:

Headern = ..:D
Bara så alla vet, de tre daggmaskarna på joggingtur har jag ritat! *stolt*
fast Dumbledore med gay-flaggan slår dem såklart...

2 kommentarer:

lisa sa...

Jag har I want you, för Ryan Ross rekommenderar också den :P

(och vilket konstigt citat, det var ju inte ens smart! Alla fattar ju att man inte är nånstans utan fans, och man kan ligga med fans. Missade jag nånting?)

Agnes sa...

Han snackar ju om att han inte ser någon nytta med fans!
Och applåder kan man inte ligga med!

Eller jag förstår kanske inte riktigt vad du menar..?

Jag fattar det i all fall som att han inte blir lyckligare av att vara fan:ad och att man egenligen inte har nån nytta av fans förutom berömmelse.
(Han ville aldrig bli känd och fattar inte varför folk gillar honom. Åtminstone verkar det så i början när han slog igenom. Jag är inte uppdaterad när det gäller hans senare karriär)