tisdag 7 april 2009

Två av tre


"Elin måste ta medicin hela sommaren och Johanna tycker det är värst när näsan rinner och pollenmedicinen tagit slut. Lisa, i mitten, är själv lyckligt befriad från pollenbesvär men försöker ta hänsyn till drabbade kompisar. -Om vi vet att det är något som blommar så försöker vi låta bli att gå dit, säger hon."

Lyckliga oss. Vi fick en halv sida att berätta om våra rinnande näsor och somrar fulla av medicin!

Igår var Jag, Lisa och Elin hos Agnes och tittade på Meet the Robinsons! Det är en jätterolig film, även fast den är proppfylld av plot holes. Barnfilmer, FTW (and by FTW I obviously mean fuck the what).

Vi promenerade också. Långt. Först, efter att jag hade missat bussen i en timme, när jag anlände drog mina kära vänner med mig på en promenad i mörkret. Det var trevligt och Elin var inte ett dugg rädd. Agnes hade sönder godispåsen som hade fått följa med som maskot hela vägen och tre maltesers ramlade ut.

Sedan efter att filmen var slut och vi hade lekt tält ett tag, insåg vi att vi hade missat sista bussen hem och fick välja mellan kostfull nattbuss om en timme eller att gå. Självklart valde vi att gå. Det tog nästan en timme. Men det var värt det, vi blev tutade på!

3 kommentarer:

Peter sa...

Det var jättecoolt att se er i tidningen!!!! Jag tänkte först: "do I know these people?" och sedan såg era namn! COOL!

Och meet the robinsons, är det filmen från disney där en kille åker till framtiden och möter sin familj? Isf är det en jätterolig film!

Johanna sa...

Jaa, det är den filmen!

haha "do I know these people?"

petra sa...

Och det är filmen när Kids of the Future med JB är med på extramaterial! Wohooo<333