söndag 26 april 2009

Oh what became of the Likely Lads?

Jag kan inte sova!! Det är söndag och klockan är nio och jag kan inte sova. Jag sitter i min säng och lyssnar på aggressiv engelsk indie-punk. Det känns alldeles rätt.

Igår var jag hos Lousie för hon fyllde år och jag upptäckte att smörgåstårta är inte lika gott som det låter. Eller det låter inte så gott egentligen. Där var en hel del folk jag inte kände och jag blev ganska snabbt uttråkad. Så när man sitter där och försöker se intresserad ut av samtalet som pågår runt omkring en får man kommentarer såsom "Aw, är du trött?" och "Någon behöver nog gå och sova". Jag är inte tre, jag är uttråkad. Tackar.

Jag var på stan igår också. Av någon anledning handlar jag alltid något på Kappahl när jag är på stan med mammi. Möjligen för att det är hennes favvo-affär.

Mitt fönster är öppet för annars blir jag stekt. En gång flög en humla in och jag fick lite panik. Den surrade hotfullt och kom närmare och närmare. Jag gömde mig under täcket, men helt plötsligt vände den till baka och, dum som en humla är, flög in i fönstret åtskilliga gånger innan den hittade öppningen ut.

Dagens låt: Technodanceaphobia - The Enemy

Inga kommentarer: