söndag 31 maj 2009

Helg och sol och snart sommarlov

Hej.
..
Den här helgen har varit solig. Jag är bränd på ryggen.
..
I fredags var det fiol som gällde hela eftermiddagen. Jag och Tollan spelade på en bankett i Sundbyholm och det var mycket trevligt och väldigt roligt.
Det var ett tag sen jag uppträdde utan att dela scenen med en hel drös andra musiker. Nu spelade vi visserligen duetter för det mesta, men ett nummer spelade jag helt solo. Både duetterna och solot var härligt.
Dansarna är fantastiska.
..
I lördags var ägarna av denna blogg på picknick. Först i Rothofsparken, sen på Kebabhuset, sen på Djurgårn och sen i Johannas tv-soffa. Vi spelade badminton, åt kakor, åt pizza, lekte detektiver, och tittade på film. Det var mycket trevligt alltihop.
..
Idag var jag på Balsta, och det var härligt. Benjamin kom också dit, och vi spelade hans låt för första gången. Det gick jättebra och det kändes skönt med nya grejer efter att ha tragglat samma ett bra tag, och sedan varit högst o-effektiva. Jag tycker mycket om låten. Det blev en power-ballad av den ungefär.
..
Innan middagen tog jag och Matilda en promenad, vilket resulterade i att vi hamnade på en sten, vilket följdes av att Fredrik kom och gjorde oss sällskap. Sedan gick jag hem och åt.
..
Nu har jag ätit förska vårrullar till middag. Det var jättegott. Det var jättelänge sen sist. Färska vårrullar går till så här: man har en förpackning rispapper. Man tar ett rispapper och doppar det i vatten så att det blir mjukt. Sedan lägger man diverse ingredienser på det (i synnerhet olika gröna blad) ungefär taco-style. Sedan gör man ett litet cylinderformat paket av rispappret (vårrulle!). Sedan doppar man vårrullen i en liten skål med sås, och sedan återstår bara att äta. Vi lärde oss att äta färska vårrullar i somras i Vietnam.
..
Nu ska jag snart gå till sängs hoppas jag.
God natt allesammans!
..
Ps.
Det ryktas att idag är Pernilladagen. Vilket enligt ryktet skulle firas med att äta på Papas Tapas. Själv kunde jag ju icke närvara, men jag ser fram emot en rapport om dagen. Ifall det nu blev av? (:

2 kommentarer:

lisa sa...

NOPE, vi har inte firat alls!

Ps. var försiktig med dina taggar. Vi försöker att inte skaffa hundratals olika. Vårrullar kanske passar in i mat-taggen?

Agnes sa...

okej då :( Jag älskar taggar.