onsdag 13 maj 2009

A teenage assasin executing some fun

Vi gjorde det!
Jag hade jäkligt kul!
Och det kändes jäkligt konstigt!

Kan inte bärga mig! Vill ha nästa spelning nu! NU!
(åh, jag hoppas vi får chansen att spela nån mer gång!)

Vilken dag jag hade igår!
Det kunde ha varit en underbar dag. Men p.g.a. diverse icke angenäma faktorer slutade den med illamående och magont. Jag som aldrig brukar få ont i magen! Jag tål inte så mycket som förr, då jag var ung och pigg...

Det värsta av allt var nog när vi kom till torget och insåg att massa utrustning saknades. Det blev till att springa på stadens gator med en symbal (på ett stativ) lånad från Eskil. (Vilket jag i och försig inte skulle vilja ha ogjort. Hur många gånger i livet får springa för allt vad tygen håller genom stan med en symbal ?)
TACK URBAN!
Tack vare ovannämnda hjälte ordade sig allt tillslut, med bara en liten försening. Dock hann vi inte riktigt "soundchecka" (inom situationstecken för att termen låter för proffsig för oss) och jag fick höra efteråt att basen var lite för svag.
Men det kunde ha gått mycket, mycket värre! Jag blir nervös bara av att tänka på allt som kunde ha gått fel! Det kändes verkligen som om vi hade allt mot oss.

Efteråt när jag skulle byta om till symfonins konsertustryrsel, då gick jag in på toan som rockstjärna och kom ut som klassisk violinist! (nystruken vit skjorta och hela köret liksom!) Vilken förvandling!
Dessutom spelade Gökstensstråket ett par låtar. Så det blev rock, folkmusik, och klassiskt på en och samma dag!

Vilken dag, vilken dag... den mest påfrestande hittills i år.
Usch, jag var nästan död när kvällen kom!
Men det känns riktigt bra att kunna tänka tillbaka på gårdagen. Den är över! (förutom spelningen på torget! Det vill jag göra igen! NU!)

3 kommentarer:

Matilda sa...

jaaaa åh känslan man hade på torget asså! så underbar, ge tillbaka den känslan till mig nu liksom!

haha du gick aldrig in på nån toa det gjorde jag och Maria! du förvandlades från Rockstjärna till klassisk violinist rakt framför ögonen på alla (som inte var där)
Det Var bra gjort ;) haha

Puss på dagen och puss på din mage som förhoppningsvis mår bättre nu ? :)

lisa sa...

Ni va asbra!! Så mycket bättre än du hade fått oss att tro, och helt otroligt bra med tanke på att de va er första spelning!! Ni såg ascoola ut! Ni vet hur visa baby-band är awkward och obehagliga på scen? Inte ni! Iiih, ni kommer nog få spela mer! Jag menar, ni va mycket bättre än flera av de band vi sett på lillebror! Och Maria sjunger jättebra!

Agnes sa...

OJ Lisa, TACK!! Nu blev jag jätteglad :D :D
Åh, jag hoppas verkligen vi får spela någon mer gång!
(ni såg coola ut i publiken också!)