söndag 10 maj 2009

Sommar? Böcker? ...musik?

Hejsan. Jag hörde att Agnes har 3 hemska skoldagar framför sig, sen är det ganska lugnt. För oss känns det snarare som 2 jobbiga veckor innan det blir lugnt. Men sen, sen är det sommar. Då kan man göra vad man vill (när man inte jobbar). Man kan t.ex. läsa. Dessa böcker är inplanerade under mitt sommarlov:

  • Corambis av Sarah Monette

Tredje boken i Doctrine of Labyrinths-serien, vilket är mina absolut favoritböcker. Jag älskar världen, karaktärerna och sättet den är skriven.

  • The Graveyard Book av Neil Gaiman

Neil Gaiman är rättså underbar, Anansi Boys är en favorit. The Graveyard Book är som Djungelboken, fast om en pojke som växer upp på en kyrkogård. Låter väldigt spännande. 

  • Miles To Go av Miley Cyrus
Miley Cyrus' självbiografi (trots att hon bara är 16 år). Den verkar otroligt jättesöt och innehåller citat som detta om 'Prince Charming':
"
I love to ride my bike, and he would walk along next to me as I rode, singing “My Girl.” But instead of “My Girl,” he’d sing “Miley, talkin’ bout Miley.” 
Aw, Nick J, du är den sötaste jag nånsin hört talas om.
  • Juliane och Jag av Inger Edelfeldt

För att jag köpte den för 10 kr på Bokia för några dagar sedan. 

  • Artemis Fowl- Tidsparadoxen av Eoin Colfer

Denna bok har legat på mitt nattduksbord (som är en stol) jättelänge nu. Det är Artemis Fowl ffs, jag måste ta tag i den snart. 

Jag längtar till sommaren.

Två låtar som går i högvarv i min ipod just nu:

Paranoid - Jonas Brothers
Deras nya singel. Den är lite annorlunda, men samtidgt väldigt JB och catchy as crap. 

Good Girls Go Bad - Cobra Starship (feat. Leighton Meester)
Cobra Starship är så jäkla kick-ass och denna låt älskar jag. Plus att Leighton (som spelar Blair i Gossip Girl) är överaskande bra. 

Ps: Jag tar nu de första stegen med att snygga upp våra taggar. Från och med nu finns inga enskilda taggar för personer som tillhör band. Gerard Way tillhör nu My Chemical Romance taggen, Kevin Jonas tillhör Jonas Brothers etc. 

2 kommentarer:

josefine ^^ sa...

wow coolt :O har inte tänkt på det förut men det kanske stämmer ><

btw...jag älskar pannkakor !!!

johanna sa...

Neeeil Gaaaaiman!