torsdag 7 maj 2009

Stay free, you're not Edward, well I've always been Edward and Eddy's just this chance to be fake

Snart ska jag och titta på en cykel. Det ska bli roligt och lite awkward.

I måndags(?) så skulle jag, Lisa och Elin åka hem med bussen. Det började med att Lisas busskort fastnade lite smått i automaten. Hon tog tag i det, gick en bit, blev förvirrad när hon insåg att hon inte höll i kortet men insåg tillsist att det satt kvar i automaten. Jag, upptagen med att leta efter mitt busskort i väskan, märkte inte det här och upprepade i stort sett proceduren till pricka. Vi skrattade lite smått, vilken lustig automat som håller hårt i korten! Sedan satte vi oss ner, med bra utsikt öven ingången. Nästa person som skulle på upprepade samma förvirrade rad händelser. Vi fnissade lite. Personen efter det likaså. Vi skrattade. Nästa persom gjorde likadant. Vi skrattade så mycket att folk vände sig för att se efter vad som stod på. Personen som gick in såg lite sårad ut. Det var en rolig busstur det, märk mina ord.

Igår var jag, tillsammans med samma glada gäng, på bio. Milk hette filmen och handlar om den Amerikanska gay-aktivisten Harvey Milk. Det var en bra film (det är en Gus Van Sant!!). Då vi visste at vi skulle vara praktiskt taget ensamma hade planera bete oss som en typisk biopublik, kasta popcorn skratta och gråta, men vi var alla för djupt inne i filmen. Två pojkar på 12 satt längst bak i salongen och fnissade åt bög-kyssar och gick efter ett tag, men annars var det bara vi som såg filmen.

Engelskaprov idag! Det sög litegranna. Liiiitegranna. Jag var okoncentrerad och ointresserad och jag tänker skylla på det. Blöh.

Nu ska jag åka! ta hand om er! Här är James Franco, från Milk:

1 kommentar:

lisa sa...

Haha, ja, vi får vara biopublik på nån annan film! Nån roligare och inte lika förtrollande.

*håller tummen på att allt går fint med cykeln*