onsdag 4 februari 2009

Be afraid Eskilstuna, be VERY afraid

Hej

Det känns inte direkt nödvändigt att skriva något om det, för alla vet redan vad som hände på Eskil idag.

Det var väldigt spännande med lite drama i vardagen. Jag var exalterad snarare än ängslig. För allvarligt, hur ofta blir man inlåst i en aula med polisbevakning, och sedan skickad till Fors med poliseskort? (utan ytterkläder! kallt!)
Det coolaste var helt klart poliserna. De hade jättetjocka skottsäkra västar på sig, och stora schäfrar.

Alltså, jag måste bara kommentera hur mycket vissa repotage överdriver. Vad jag märkte så var inget kaos, poliserna hade kontroll, och de flesta var inte alls särskilt rädda. Och precis som de flesta väntat sig så var det ett skämt från 21-åringens sida.
Liksom; tidningsreportrar, radiopratare, SVT ! Herregud, säger jag.

NÄÄÄÄEEJ!?!?!? Jag läste just på skolans hemsida att alla elever börjar klockan 13:00 imorgon. Förutom IBP - för vi ska till Stockholm! Här inträffar värsta skotthotsdramat och så ska man ändå släpa sig dit 8:30 för att åka buss till Rikstagen!!
Det är som jag har sagt hela dagen: kunde inte skott-skojaren ha valt en dag som inte i stort sett består av håltimmar för mig? Och framför allt, en dag som inte kommer före dagen då vi ska till Stockholm!
Nåväl, man kan inte få allt här i livet.
Vi får visst nöja oss med lite skottlossningshot. För den här gången.

5 kommentarer:

Anonym sa...

ni har stavat fel i pollen.
jeffree star heter han, inte jeffrey.

btw, go mamma!

Anonym sa...

hahhaha okej, jag tyckte faktiskt att vi skulle försäkra oss om saken :P

palGLOW sa...

var ni tvungna att prata med prästen eller någon? eller fick ni åka hem direkt? jag tycker alla ska få skadestånd för onödigt mycket slösad tid xD Jag missade matten! Och ni har tur som ska till Stockholm imorgon för vi kommer säkert bara prata om det. krisgrupper, nej tack!
/Astrid

Anonym sa...

nje, vi behövde inte prata med någon. det fanns en präst där, och lärare och kuratorn och sånt, men alla var mest uttråkade och väldigt hungriga oc hväntade på att få hämta sina saker xD

Anonym sa...

haha jag var inte ett dugg hungrig men jag behövde pissa soooo bad xD