onsdag 4 februari 2009

Everybody is making love, or else expecting rain

Förresten så har My Chemical Romance gjort en fullkomligt underbar cover av Bob Dylan's Desolation Row. Och de har gjort en nästan ännu underbarare video till den: http://www.mychemicalromance.com/. Där, på deras blogg kan man se den.

Denna video är amazing. (jag tänkte säga awesome! xD)
Och alltså. Gerard är så otroligt snygg i videon. Och Mikey med. Men framför allt Gerard.

Jag förstår inte hur Gerard kan vara så otroligt snygg vissa gånger och så o-otroligt snygg ibland.
HAHAHAH vad utseendefixerat det här blev. Det var inte meningen. Låten i sig är underbar, och TEXTEN!
Dylan är min nya poet-idol. Jag önskar bara att jag förstod lite mer vad låten handlade om.

Idag har jag lärt mig att sjunga och spela gitarr samtidigt. Visserligen så går det bara med Broder Daniel's Shoreline än så länge, men det är ändå en framgång för mig.
Och så har jag kommit på att jag faktiskt nästan kan sjunga.
Ja, när jag är ensam, så kan jag nästan sjunga.

Jag har också kommit till insikten att jag antagligen är en sam-elev innerst inne. (tack Matilda och Emma för ett givande samtal)
Jag tror att jag har gått och försökt övertyga mig själv om att jag är natur-elev. Till viss del medvetet.
För humanistiska ämnen intresserar mig mer, helt klart.
Men ändå. Med naturutbildning i bakickan har man alla möjligheter kvar efteråt.
Jag menar; om jag vill bli läkare så måste jag gå natur. Och läkare skulle jag kunna tänka mig att bli. Som läkare måste man ju interagera med människor hela tiden.
Psykolog har jag funderat allt mer på på sistone. Efter att ha läst boken Tim, boken Therese Requin, och även flera fan fics (hur oseriöst den termen än uppfattas) där mentala störningar förekommer. Och det verkar väldigt spännande. Jag är säker på att jag har en romantiserad bild av psykhem, men det går inte att göra nåt åt.

Jag har vanligtvis en romantiserad bild av det mesta här i livet.
Och när jag förlorar den livssynen, då blir jag deprimerad. Men så ibland händer saker som inspirerar mig igen. Till exempel st:Eskil under skotthot.
Men generellt så ter sig livet allt plattare och tråkigare och oäventyrligare. Och då funderar jag på vad det ska bli av mig egentligen.
Piraterna, de är utdöda. (nej, de moderna piraterna i motorbåtar räknas INTE)
Upptäcktsresorna är över. (de RIKTIGA upptäcktsresorna)
Paralella världar finns inte. (åtminstone har inte jag sett nån!)
...alltså finns inte magi.
Därför kan jag varken bli pirat eller riktig upptäcktsresand (riktig som i att upptcäka kontinenter och sånt) eller trollkarl.

Allt jag har är mitt schema. Som jag har gjort klart nu. Det ser fint ut, men som bekant skiljer sig teorin en hel del från praktiken.
Jag är faktiskt frestad att ta min lista över things to do before I die på allvar och faktiskt följa den. (se tidigare inlägg)

Det kanske blir bäst som ni sa. Kanske ska jag satsa på att bli den mest högutbildade rockstjärnan någonsin.
(om vi antar att jag fortsätter på IB)

Tack för ordet.

BTW så fick jag ALLA RÄTT på biologiprovet!

Dagens låt: Desolation Row
...................- Bob Dylan or My Chemical Romance. Both versions are epic.

2 kommentarer:

Anonym sa...

wow grattis :D jag menar till provet :P

Anonym sa...

Aaaaw, Grattis Agned du är ju riktigt skicklig (y) Topp!
Höhö jag måste kolla upp Shoreline idag! påminn mig snälla ? :)
jag sitter i skolan och har spanska men att läsa dina inlägg är mycket mer intressant... du skriver så bra, jag är avis på dig Agnes ^^
Och jag tycker att psykolgog verkar ganska kul, efter alla historier jag hör från mamma varje kväll, nu blev kommentaren jätte lång och egentligen helt onödig så... tack för ordet och hejdå :)