tisdag 24 februari 2009

Middagsdags

Hej,
det var ett tag sen må jag säga.

Mitt rum är fint nu. Det luktar gott av tapetklister. Och det är väldigt fint, jag är nöjd.

Jag mår lite illa. Fast inte lika mycket som igår. Igår låg jag och sov hela dagen. Sov, eller småslumrade. Fysiskt mådde jag dåligt (jag mådde illa så fort jag stog upp), men det var ändå hur skönt som helst att bara ligga där och inte bry som nåt i hela världen. Jag lyckades faktiskt stänga tankarna ute.
Idag gick jag hem efter lunch.

Vi är i full gång med vår nya inspelning nu.
Det känns som att jag bodde på Balsta i helgen. Vi var där hela lördagseftermiddagen och kvällen, åkte hem, sov, åkte tillbaka.
Jag kom inte hem förrän tio på söndagkvällen.

Jag är väldigt väldigt exalterad över den här inspelningen, för Patrik hjälper oss att mixa låtarna, på riktigt! Och det låter väldigt väldigt bra! Eller ja, väldigt väldigt bra jämfört med förra inspelningen i alla fall, som vi gjorde i lokalen för några månader sen.

Dessvärre går inte skolan ett dugg bättre, och jag inte ett dugg mer lust att ta tag i pluggandet. Särskilt sen jag insåg att jag faktiskt inte vill bli någonting. Jag har inte siktet inställt på något flashigt univeritet. Det enda jag kan se mig själv göra i framtiden är skriva och musicera. Jag vet att jag måste skaffa mig en utbildning, men jag vill inte.

Mattelärar-bytet verkar ha varit ödesdigert för min del. Jag förlorade all motivation när vi fick vår nuvarande grå-tråkiga lärarinna. Vår före detta mattelärarinna är underbar, hon är som en idrottscoach fast för matte.
Nej men usch, ursäkta mig. Stackars er, jag bara gnäller över skolångesten hela tiden! Jag tänker lägga ner det, jag ska sluta slänga skolgnäll över den här stackars fina bloggen. Jag lovar!

Jag fick tillbaka mitt prov om antik litteratur idag. En uppgift var att kortfattat berätta om Aeneiden av Vergilius. Jag hade berättat om hjälten och vad som hände honom på hans äventyr, inkluderat kärleksaffären. Förbryllat satt jag och glodde på frågetecknen läraren gjort i marginalen. Jag förstod inte vad jag gjort för fel. Det visade sig att jag skrivit älskare, istället för älskarinna. Haha. Som om jag tänkte på att det är en skillnad. ^^
Man säger ju lärare om lärarinnor!

Inga kommentarer: