tisdag 24 februari 2009

We're all gonna die

Jag har drömt en massa konstiga saker på sistone. Jag vet inte om det beror på att jag är lite sjuk.

I går natt drömde att jag skulle dö. Jag har aldrig drömt det förut. Just då var det naturligtvis ganska hemskt, men när jag väl vaknat så var det rätt spännande sådär i efterhand. Jag antar att det kan klassas som mardröm? Jag har aldrig haft en mardröm tidigare! Inte som jag kommit ihåg i alla fall. Inte med så verkliga ångest- och skräck- och panikkänslor.
Det var jag och Elin Lisa och Johanna som skulle bli dödade allihop, på en gymnasieskola. (här skulle man kunna dra en paralell till min skolångest xD) Vi satt inlåsta i ett rum. Astrid var där också, men hon blev räddad. Och Monika var där! Monika som i Monika vår lärare på Edvardslund! En och en fick vi komma ut ur rummet för att möta vår död, men på något sätt lyckades alla komma undan, förutom jag och Monika, som blev sittande i det där rummet. Fast ibland var det Lisa istället för Monika, och när det var Lisa så höll vi om varandra som tröst, men när det var Monika satt vi vid varsin vägg.

Det var en intressant upplevelse.

Lite ironiskt också, eftersom jag och de tre M:en (orkar inte skriva Maria Maria och Matilda) någon dag innan hade diskuterat dödsdrömmar. Och kommit fram till att båda Mariorna drömt att någon vän dog. Och att Matilda hade drömt att hon själv dog. Och mitt bidrag till diskussionen blev att folk brukade drömma att jag försökte döda dem. (gamla klassen!)

God natt, nu ska jag lägga mig så att jag orkar gå upp tidigt och skriva min labrapport.

8 kommentarer:

Anonym sa...

oj Monika! haha!

Pernilla the Meefkids sa...

"de tre M:en (orkar inte skriva Maria Maria och Matilda"

Där skrattade jag!
:D

Anonym sa...

där skrattade VEM? who aaare youuu, mystery meefkid?

Anonym sa...

jag gissar på Johanna!

Anonym sa...

achtypush, då tar jag Elin! hahah. Fat du har nog rätt.

Anonym sa...

Det var jag! jag hatar att kommentera när jag är inloggad! jag glömmer alltid bort att skriva mitt namn, för den påminner mig inte!

Anonym sa...

VA HAR DU ALDRIG DRÖMT EN MARDRÖM FÖRUT!???

Anonym sa...

VA HAR DU ALDRIG DRÖMT EN MARDRÖM FÖRUT!???