onsdag 25 februari 2009

Find me and follow me through corridors, refectories and files

River Phoenix är en av de vackraste människorna jag vet. Han är så annorlunda och skör på något sätt. Eterisk. Lisa har fler än en gång misstagit honom för en kvinna. Det finns säkert en mycket intressant psykologisk slutsats att dra av detta. Hah.

Utdrag ur min dagbok, 2009-01-12:

"Jag fascineras av stjärnor som dör unga, på toppen av sin karriär. De kommer att bli ihågkomna precis som de var, utan en massa nedgångar och comebacks, skandaler och utlåtanden att skämmas över. De kommer för alltid att vara precis som de var, när de var som bäst."

Och det är sant. Jag fascineras något otroligt av skådespelare som dör på toppen av sin karriär. River, Heath och kanske även James Dean. Just av den anledning att de aldrig kommer att förändras, aldrig göra mig besviken genom att göra någonting dumt eller förändras till en person jag inte längre kan se upp till.
Nåväl.

Inga kommentarer: