söndag 7 december 2008

Jul, födelsedagar, god svampstuvning, pyjamas och sedvanlig söndagsångest

Jag funderar på vad jag ska ge mig i julklapp.
Och lite på vad jag ska ge andra i julklapp. Särksilt mina systrar. Mina föräldrar lär inte få något, om de inte anstränger sig lite och önskar sig nåt som jag kan ge dem. De brukar vara dåliga på det. Men jag klagar inte, det sparar pengar. Men det är fakitskt roligt att slå in paket.

Jag är lite smått besatt av nagellack har jag märkt. Varenda kväll sitter jag och bättrar på mina naglar, för varje dag blir färgen bortnött nånstans.

I fredags var det födelsedagsfest hemma hos Petra och det var trevligt. Vi spelade twister och lekte maffia och sånt. Jag ägde alla på maffia! Eller vad säger du, Johanna? mohahahha
Petras hus fanns mitt ute i ingenstans och det var väldigt mörkt. Om det fanns något jättesmidigt sätt att ta sig in till stan när man ville så skulle jag bo på landet. Och så skulle jag gå omkring i mörkret och tänka och känna mig alldeles lugn. Mörker är så lugnande. Och fridfullt.

På lördagskvällen fyllde Maria år (på morgonen också) och då firade vi med myskväll. Först gick vi till Ica för att köpa ingredienser till kladdkaka. Där köpte vi också en chokladtomte för tretton kronor, som hon sedan fick i present.
När vi just kom ut från Ica mötte vi Fredrik, som skulle handla. Så vi slog följe med honom och sedan följde han med till Maria och bakade kladdkaka. Det var trevligt, för det var längesedan vi var med Fredrik.
Jag och Tollan var Ica-kasse-bärare. Med påsen dansade vi runt julgranen på gården och alla äggen höll.
Sen tittade vi på Da Vincikoden och den är inte så bra, men Silas ger mig härliga rysningar. Fast det är väldigt fult att de inte gjorde honom albino i filmen.

Idag har jag bara skrotat här hemma. Jag har pluggat kemi. Och inte biologi. Jag fortsätter dissa uppsatsen om växthuseffekten. Jag väntar på att teorin om uppvärmningen ska motbevisas så att jag slipper skriva uppsatsen. Hoppas motbeviset offentliggörs imorgon, så att läraren inte kan skälla på mig för att jag inte lämnat in den.

JULLOVJULLOVJULLOVJULLOVJULLOVJULLOVJULLOV snart! HÅLL UT!!!!
Jag vill ha lov lov lov, mera lov, och loooov det kommer det att bli!

Inga kommentarer: