måndag 22 december 2008

Go get yourself a hero

Hej, jag har försökt sova sedan tolv. Klockan är nu en minut över två.
.
Inget jättespeciellt har hänt mig.
.
Min Alicesyster fyller fjorton idag. Okej då, fyllde fjorton igår.
Hon fick tre kvadratmeter regnskog av mig. I Lamboja Lestari på Borneo.
.
Och så fick hon The War is Ours, Escape the Fates nya skiva.
Ni vet, den som jag har längtat efter och verkligen verkligen ansträngt mig för att inte ladda ner, bara för att jag känner att jag måste hedra den här skivan med en skiva.
Jag tänkte: Om jag skriver den på min önskelista så kommer jag definitivt att få den. Mamma och Pappa kommer vara glada över att jag önskar mig något. Och liksom, en skiva, det är roligt att ge bort skivor. Och jag tänker inte spoila alltiop genom att YouTube:a eller ladda ner musiken, utan jag ska äga skivan och uppleva låtarna på det sättet. Jag lääääntar, för det är ju självklart att jag kommer få den.
(Tror du jag lade märke till att denna skiva stog som enda skiva på Alice's önskelista? Nej. Tror du att jag i så fall hade dragit slutsatsen att eftersom jag önskade mig två skivor, varav den ena samma som Alice's enda önskelistisskiva så skulle de ge Alice vår gemensamma önskning och mig den andra? Ja. Och då hade jag sluppit bli så ställd idag)
.
LOL på mina förväntningar. Alice fick den istället. Hon som redan hade laddat ner allting och redan kunde varenda låt utantill! Och jag som har lidit för att jag tvingat mig själv att vänta tills jag fick skivan. Ja, lidit. För det lilla jag har hört av den är underbart och för en gångs skull var jag duktig och önskade mig en julklapp som jag verkligen verkligen ville ha. Och som är lätt att köpa och lagom dyr, så att man kan vara sådär härligt förväntansfull/längtansfull eftersom man nästan vet att man kommer få den. Precis som när man var liten och var expert på att skriva önskelistor.
...LOL
.
Jag vill så otroligt jättegärna äga denna skiva. Men att köpa den förefaller helt enkelt onödigt när den redan finns i mitt hus. Men julen är väl trots allt en extermt onödig högtid? Jag menar onödig som i att lägga onödigt mycket pengar och energi på den?
Jag ser dock fortfarande - med vacklande hopp - fram emot Life is not a Waiting Room, Senses Fail's skiva. Jag vill förmoda att jag kommer få den, för den stog också på min önskelista och eftersom jag inte skrev den i rangordning så kunde ju inte föräldrarna veta vilken skiva som egentligen var viktigast.
Med denna skiva har jag gjort samma sak som med The War is Ours; d.v.s. jag har lyssnat igenom den på YouTube för att förvissa mig om hur underbar den är och om hur mycket jag vill ha även den skiva och sedan skrivit upp den på önskelistan. Och denna skiva längtar jag nästan lika mycket till som Escape the Fate's.
.
Asså. Oj. Ursäkta inlägget. besviken blev jag inte på skivincidenten. Det som hände var att jag inte hade något att skriva om egentligen så nu när jag väl kom in på ett ämne (skivor), så råkade jag utveckla det till överdrift bara för att jag inte har något annat att göra mitt i natten än att skriva onödigt långa blogginlägg.

So long and good night

Inga kommentarer: