måndag 29 december 2008

Somewhere deep inside of these bones...tralala

Hej!

Inatt drömde jag att jag paddlade på Eskilstunaån, utanför Fors där vi brukar paddla på idrotten.
Jag paddlade tillsammans med en fet hamster. Han bröt på tyska och sa über hela tiden. Typ; vi måste paddla übersnabbt, istället för jättesnabbt.
Här och var hittade vi ögonglober. Och ja, riktiga.

Vid ett tillfälle, då vi gått iland för en stund, så hittade vi ett extra stort blåögt öga. Och det hade TVÅ pupiller.
Just som vi fascinerat stog och vände och vred på ögat så kom en stor och lång och väldigt läskig man. Han var enögd och hävdade på ett ohyfsat vis att ögat var hans. Jag kände för att protestera eftersom han var så otrevlig, men han såg så hotfull ut att jag och hamstern gav honom ögat och skyndade oss att paddla därifrån.

Idag skämde jag ut mig för en person vars tidigare intryck av mig endast bestått av "Hej"ar i korridorerna. Eller, "skämma ut" kanske jag inte ska säga, för jag skämdes faktiskt inte. Jag kan bara se det väldigt komiska i situationen. Här kommer det:

För att göra en lång historia kort så gick jag och Mariorna i allén på väg från Balsta under det att vi förde en diskussion om Jack Skellington's (Nightmare before Christmas) pojkvänskompetens med tanke på ett skellets uppenbara avsaknad av könsorgan. Jag kommer inte exakt ihåg samtalets alla vändningar, men det slutade med att jag, i tron att vi var helt ensamma i allén, utbrister med hög röst "Könsorgan är äckliga! Punkt slut!"
Med de orden tittar jag för första gången på flera minuter upp från marken, och finner mig själv ansikt emot ensikte med den här personen. (som heter Jonas btw)
Stackars Jonas ser för ett ögonblick smått chockad ut och ger mig en underlig blick. Men han samlar sig imponerande snabbt och skyndar vidare med ett litet "Hej".

Sally och Jack

1 kommentar:

Anonym sa...

det där var otroligt kul x'DDD
och btw hur går det med det otrevliga sett du visade dej inför carl? asså har du typ sagt något trevligt till honom än? ^.^