fredag 12 december 2008

Simba in my heart

Ikväll var vi på Kafé Lillebror.
Det var väldigt mysigt.
Det var massa nummer inbokade och mellan det så var det "öppen scen". Fast inge spontana uppträdanden kom. Men det gjorde ingenting, för det var bra ändå.

Det var några mer eller mindre bra band som spelade, det var stand up, det var dans, och dikter, och ööh. Rap. Och allmänt mysigt var det. Och bullätartävling.
Och S.V.A.R.T (Svenska Visor Att Röja Till) spelade. <3
Det är lite mystiskt att jag tycker om dem så mycket, för jag tycker egentligen inte om sån musik. Men jag antar att alla älskar SVART.
Jag önskar att de får skivkontrakt för de förtjänar det verkligen. Verkligen.

Hahahah, Edward var rätt så underbar =) Han var den som presenterade alla "artister" och höll i det hela. Han var rolig och alla tyckte om honom.

En till bra sak med Kafé Lillebror är att det är helt och hållet veganiskt. Coolt va?
För er som inte visste så ligger det på Contrast, bredvid statsbiblioteket.

______________________

Idag på engelskan:

vi: Vänta nu.... En TV? ... TV? Vad ska vi se? ( sensation att se en tv i P's klassrum)
P: Hamlet i animerad form.
vi: Oh, intressant. (inte ironiskt) (och det där var faktiskt inte heller ironiskt)

...Det var The Lion King!

Någon som har tänkt på att historien Lejonkungen bygger på Shakespear's Hamlet? Det var väldigt coolt i alla fall. Och när man väl är igång kan man analysera den filmen hur mycket som helst. Och allt stämmer så bra med Hamlet!

P's sista ord:
Merry Christmas and a happy New Year. And do something useful during the break; like reading your history book.

Har jag någonsin nämnt hur mycket jag älskar Lejonkungen? Jag är uppvuxen med den filmen. Och med Simba-gosedjur (som jag fortfarande sover med), Simba-sängkläder, Simba-handdukar, Simba-pennor, Simba-böcker, Simba-tavlor.

Och när jag nu såg den igen (för första gången på engelska) så slog det mig hur utomordentligt genomtänkt och välgjort filmen är. Det är minsann annat än the crap kids watch nowadays.
Jag låter som en vuxen människa. Ve och fasa.

Det har allmänt varit en bra dag. Tre timmars håltimme, vilket är lika med... Pingis!
Hahah, fast vi är inte dåliga längre!

Hejdå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Edward <33333

"the crap kids watch nowadays". jag har inte analyserat lejonkungen, men det känns obefogat. det finns många underbara nya barnfilmer. Jag tänker lite på Wall-E som nyss släppts på dvd. du måste se den!

Anonym sa...

såklart det finns underbara barnfilmer. Det var inte riktigt menat att tas på på allvar ^^
SSÅ den är bra? Jag hade fått för mig att den inte var det. Nåväl. Då får jag väl se den någon gång då =)