måndag 22 december 2008

Grön Dag och rökning och sånt

OJ
.
Helt plötsligt känner jag ett otroligt starkt begär att lyssna på Green Day.
Det kan bero på att jag i en kvart har ägnat mig åt att leta information om deras kommande album och turné. Sen fastnade jag på deras officiella hemsida och läste lite om politik.
Det kändes ovant att ett band uttryckte så bestämda åsikter om USA's politik. För inget av banden som jag läst om på sistone har några politiska åsikter som de försöker överföra till fansen. Särskilt inte My Chem (som surprisingly är de jag läst absolut mest om), de fokuserar bara på individen. Och här kommer Green Day och säger åt alla fans att rösta på Obama och massa sånt. Men jag håller med om sånt jag läste så det är bra. Och det kom ju inte som en överaskning direkt att Green Day har tydliga politiska budksap. De är punk/"punk" och ovannämnda märks såklart i låtarna (om man bryr sig om att lyssna efter det.) Jag märkte bara att jag var ovan.
.
Jag tänker gå ut till hallen och hämta min mp3 i min jackficka. Sedan tänker jag lägga mig i sängen och lyssna på Green Day tills jag blir sömnig igen.
Om jag lyckas hålla mitt löfte till mig själv och faktiskt lyssna på Green Day. Sådana små infall brukar gå åt skogen när jag väl har lurarna i öronen. Då blir det aldrig vad jag planerade att lyssna på.
Fast egentligen är det inte ett löfte.
.
Jag har apropå löften kommit på att jag är väldigt försiktig med löften. Jag lovar ogärna saker, för när jag lovar något tar jag det alltid så seriöst och eftersom det är ett löfte kan jag inte bryta det. Då skulle jag känna mig alldeles misslyckad och får dåligt samvete.
Jag kom till den här insikten här om dagen, då Maria x2 och Matilda ville få mig att lova att aldrig röka. Självklart vill jag aldrig röka. Det skulle aldrig falla mig in. (Det är så ÄCKLIGT och respektlöst av folk att gå omkring och röka på allmänna platser! För att inte tala om idiotisk eftersom det är de själva kommer få lungcancer och dö och sånt) Men tänk om jag befinner mig i en situation då jag förlorar omdömet? Tänk om jag skulle röka (USCH) och därmed råka bryta mitt löfte? Jag menar inte förlora omdömet som i att vara full, för jag är ganska säker på att inte ens då skulle jag få för mig att röka. Men kanske om jag typ råkar sluta som missbrukare eller nåt. Jag tror att alla missbrukare röker. Antagligen inte. Jag vet inte vad jag pratar om, det märks va?
.
Jag försvarar mig med att klockan är tio över tre på natten och jag kan inte sova och jag bara pladdrar på för att jag inte vet vad jag skulle göra annars.
.
Jag önskar er alla en bättre natt än min

Inga kommentarer: