måndag 27 oktober 2008

And other times I feel like I should go

Jag har blivit en mer tänkande person. Jag brukade aldrig tänka men nu tänker jag, ibland är det jobbigt. Jag vet inte varför det är så.
Det kanske beror på att jag inte tränar. Fysisk träning rensar huvudet. Jag borde träna, jag skulle göra det om jag hade tid. Jag vill träna. Jag vill träna skiten ur mig så att jag inte orkar röra mig sen. Att känna ens kropp förfalla är hemskt. Konditionen försvinner och musklerna försvinner.
Och så glömmer jag att äta. Jag blir inte hungrig när jag inte tränar. Så jag glömmer att äta och hopppar över måltider, vilket bara påskyndar min komma-ur-form-process.

Men man vänjer sig kanske. Jag menar, det finns massor med folk som inte tränar, och de lider ju inte av det. Det är klart att man mår bättre av träning, men man borde inte må dåligt av att oträna.

Det kan vara det som min emohet på sistonde beror på. Kanske träningbrist. Kanske stress. Kanske sömnbrist. Kanske alla allmänt dåliga saker som händer.
Troligtvis en kombination.
Men jag ska vara positiv, jag ska ta efter Linda. Hon kan verkligen se fördelar i varenda sak som händer. Det är bra när andra är negativa. Man blir glad av henne. Förutom när man verkligen vill klaga på allt och inte vill bli uppmuntrad. Fast då blir man ju i och för sig glad till slut ändå.

Idag åts det tårta hos Elin och den var god och vi spelade Rock Band i timmar.
Lisa tog kort med blixt. Elin fick present.

So long and good night

Inga kommentarer: