fredag 10 oktober 2008

Skolkdebut och IGdebut

I tisdags skolkade jag på riktigt för första gången i mitt liv.
Vad sägs om den va?

Den första lektionen var inställd, så vi hade lång sovmorgon. Jag använde denna sovmorgon till att plugga hostoria, så jag gick upp nästan lika tidigt som vanligt. Hur som helst, det som hände var att jag var fett seg på att göra mig iordning. Jag visste att jag var sen, men jag ORKADE bara inte skynda mig. Jag märker att jag börjar om två minuter, och då är jag fortfarande hemma. (ursäkta tempusändringen) Jag skulle såklart kunna flänga iväg på cykeln och bli tio minuter sen, men nä, jag ORKAR inte. Så jag sätter mig vid köksbordet och läser tidningen och tittar lite mer på historian. Och så tar jag bussen till skolan så att jag kommer fram lagom till håltimmen, då jag och Linda skulle plugga fysik.
HAHAHAHAHA skolka?? JAG?! Det var en upplevelse måste jag säga.
Följderna blev att jag ligger låååångt efter i biologin, men vem bryr sig?

IB har gjort mig till slacker. (stavas det så??) Det är sant, och nu har jag fixat ett IG på historiaprovet också. Så kan det gå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

... wow. agnes.

första gången skolk? haha, det fnissar jag lite åt.

men det känns otroligt att du gör första skolken! alltså innan jag, elin lr johanna har gjort det! Mohaha!

Anonym sa...

Det gör inget med ett IG på provet- typ hela klassen fick IG. Även jag som fick 100% på första provet!!!!

Tyvärr missade jag konserten igår kväll... Men när ni övade lät det UNDERBART!!!!