tisdag 21 oktober 2008

River Phoenix

Hejsan!

Engelskan börjar snart, så jag ska fatta mig kort.

River Phoenix var en skådespelare/musiker. Mest känd är han kanske från filmen Stand By Me. Han var bästa vän med Keanu Reeves, en mycket duktig skådespelare och en underbar sångare och tänkare. Han var vegan. Han var med i ett band som hette Aleka's Attic, där bla hans syster var medlem i. den 31 Oktober 1993 dog han av en överdos av en blandning av heroin och kokain.

Nu har jag förhoppningsvis tillfört lite till er allmänbildning.



Dagens låt: In The Corner Dunce - Aleka's Attic

3 kommentarer:

Anonym sa...

ooh vilket trevligt inlägg! jag tänker ladda ner låten när jag kommer hem.

Anonym sa...

oh oh! jag gillar låten! jättemycket! och är det där han? he's gorgeous!

Anonym sa...

jag håller med till 100 procent!