lördag 4 oktober 2008

Svenska visor att röja till

Låt oss prata om SVART.

För idag var det Höstfestival i Torshälla och Svart var det allra bästa bandet. Också det bandet som drog allra mest folk. Svart spelar väldigt mysig musik och de är väldigt härliga på scen. Sångaren Carl är också otroligt gullig. De andra i bandet är inte heller så tokiga.

Nu har jag visst bara 17 minuter på mig att skriva det här, sen laddar min dator ur. Och jag orkar inte stoppa i sladden. Klockan är ändå sent.

Elin köpte Svart's skiva idag. Jag hade också tänkt göra det, men de tog slut. En annan gång får det bli.

De spelar indie-pop som är väldigt Håkan Hellström inflensuerad. Har jag nämnt att sångaren är söt? och bra på scenen. Glad, dansar, rör sig, klättrar på saker, rör vid publiken.

Inga kommentarer: