fredag 17 oktober 2008

What is it that makes me go insane?


Klockan är 00:14 när jag skriver det här.
Jag är bara så makalöst trög som inte ligger och sover, för jag är så makalöst trött.
Jag har haft allvarliga sömnproblem på sistone.
Jag har inte direkt nån förklaring till varför. Det kanske beror på att jag inte tränar, det kanske beror på något annat.

Jag tänker för mycket. Jag brukar inte gå och fundera över saker. Jag brukar inte ha saker att tänka på. Jag är inne i en tänkig period.

Så, Open House på gamla plugget idag.
Jag visste att jag inte skulle tycka om det.
Det var samma känsla som när jag besökte Slagstaskolan när jag gått ut där.
Besvikelse skulle jag vilja säga.
En konstig känsla av att inte alls höra hemma. Det är läskigt, för jag minns så väl att jag verkligen hörde hemma där. Men nu är den tiden förbi.
Först längtade jag dit och ville träffa alla coola lärare igen. Men det finns ingen poäng med det. För jag har inget att säga till lärarna och de har inget att säga till mig. Det blir bara stelt. Och då blir jag så besviken, för man tyckte att man hade något slags band till vissa lärare. Men sådana saker är bara menade för sin tid.
Allt var trevligt och väldigt som vanligt, men utan att jag var en del av det.
Och jag önskar inte att jag var det heller. Det var en bra tid som jag är tacksam för, men den är förbi.

Godnatt. Nej, godmorgon.
Jag kommer vara halvdöd imorgon.
Usch, varför jag såna här dumma saker?
Jag kan inte sova.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Asså ni byter bloggbild mycket... Jag borde få hjälp med min blogg, men har ingen aning hur man gör. Och jag tror inte att nån av er kan hjälpa för att jag har blogg.se.....

Anonym sa...

johanna kan! hon bytte bild på sin blogg när hon hade .se .. jag vet inte hur man gör :P

och agnes SLUTA TÄNK. Vad funderar du på?

Anonym sa...

allt möjligt. det händer mycket saker. Fast det är okej, det är nog bra för mig att tänka.

Anonym sa...

Jag håller totalt med när det gäller IESK! Jag var där för någon månad sen, dock, men man hörde inte hemma där längre, och det var trist... Vad ska man prata med lärarna om...? :S Det var det bästa valet i mitt liv, att gå IESK, men nu är det över, som du sa. Och jag skulle iof inte vilja gå där igen, men det var roligt så länge man var en del av det. (Jag har inte läst mycket av bloggen på sistone, men nu läste jag igenom allt. Det var intressant!) ;)