lördag 31 januari 2009

INLÄGG NR 200: Agnes framtid

Jag bestämde mig för att ta en liten liten paus i mitt pluggande och publisera min och Dennis A's mycket intressanta sms-konversation:

Dennis: Löner blir lite sen!
Jag: Åh, så synd. Jag som har hans naglar!
Dennis: Fel BFF
Jag: Glöm inte att plombera körsbären bara, så ordnar sig nog allt.
Dennis: Nej, vi kör på kakdeg istället!
Jag: Vänta tills vi kommit ut till havs, för guds skull!
Dennis: I havet finns det maneter.
Jag: Ska vi kidnappa dem?
Dennis: Vi kan stoppa upp dem!
Jag: Och sälja dem!

...och här dissade han mig. Bra BFF? INTE.

För att muntra upp mig själv efter dissen så tänkte jag också dela med mig av min framtid. Här följer alla stadier jag ska genomgå i mitt liv:


  1. Drop out: jag ska hoppa av gymnasiet och ha ett litet skitjobb. Under den här tiden ska jag ägna mig uteslutande åt att skriva, spela bas i band, spela fiol med Gökstensstråket, umgås med mina vänner (som inte ska överge mig bara för att jag droppade ut!)
  2. Rockstjärna: jag och mitt band (förhoppningsvis Epic Room) har nu slagit igenom. Vi ska ha en turnébuss och fans. Och jag ska ha en bas som är svart med grå detaljer, och en som är röd. Vi ska turnera oavbrutet i vecka efter vecka.
  3. Upptäcktsresande: ja, jag ska upptäcka nya kontinenter och sånt. Jag ska segla på haven, vandra i djungeln. Och få massor av erfarenheter. Om jag var man skulle jag ha skägg. Då och då återvänder jag hem till Pernillas gemensamma bostad och bor där några veckor. Och visar alla fotografier och alla ärr jag fått.
  4. Buddhistmunk: på min jordenruntresa (som jag alltså gör som upptäcktsresande = punkt 3) ska jag i några månader stanna i ett tempel i Asien. Och vara munk. Jag ska lära mig meditera. Och jag ska lura alla att jag är man, för buddhistnunnor är inte alls lika coola. Eventuellt ska jag nå nirvana.
  5. Luffare/gatumusiker: minst en natt ska jag sova under en gran. Jag ska åka tåg/lifta/vandra från stad till stad och tjäna mitt uppehälle genom att spela fiol på gatorna.
  6. Författare: Eventuellt har jag nu återvänt till Sverige. Jag är full av inspiration från mina tidigare resor och jag ska skriva och skriva och skriva. Äventyrliga ungdomsböcker framför allt. Jag ska bo i lägenhet och jag ska ha fullt av levande ljus omkring mig när jag skriver.
  7. Anställd i skivbutik/delägare med Matilda Karlsson: Japp, under mina resor har alla mina rockstjärnepengar gått åt. Nu jobbar jag alltså i en trevlig skivbutik och jag får bestämma alldeles själv vilken musik som spelas i den. Under den här perioden har jag ett kärleksförhållande. Hur många punker det håller är oklart.
  8. Arbetslös: Världen är digitliserad så butiken går i konkurs. Jag ska återigen ägna mig åt att skriva och vara musiker.
  9. Violinist: Efter flitigt övande (punkt 8) har jag nu lyckats bli proffesionell violinist. Jag ska spela för prinsen tillsammans med Dennis A, som ska kompa mig på triangel.
  10. Vis man: slutligen, på ålderns höst har alla mina erfarenheter och minnen gjort mig till en mycket vis gammal man med långt skägg. Jag har inte direkt någon förklaring till varför jag kommer bli man som gammal, men det kommer bli så. Varesig jag vill eller inte. Jag ska bo i ett gammalt stenhus med breda trappor och jag ska ha ett bibliotek med en eldstad. Jag ska sitta i min stora röda fåtölj vid eldstaden och på en pall bredvid ska Matilda Svensson sitta och anteckna allt jag berättar om mitt liv.

Det var mitt liv det. Känns bra att ha allt planerat, så slipper jag bekymra mig mer. För Pernilla, jag får väl bo hos er? :D

Och jag hoppas att de numrerade punkterna fortfarande syns när jag publiserar det här.

8 kommentarer:

Anonym sa...

AGNES YOU FUCKER! DETTA VAR DET 200:E INLÄGGET!
Aahahahaah!

Anonym sa...

Also, when the fuck are you done studyinggggggg? I wanna see you!

Anonym sa...

OOOH måste edita det!!!

Och jag har gett upp studiyng nu! jag är inte klar, men men.
När får jag komma? Nu?

Anonym sa...

Jag tycker fortfarande att ditt band ska heta "Make Some Neu's" :)

Anonym sa...

åååhh kan knappt vänta tills du blir gammal och vis (och gubbe^^) så att jag kan få sitta på en pall och lyssna på din livshistoria:D

Anonym sa...

åååhh kan knappt vänta tills du blir gammal och vis (och gubbe^^) så att jag kan få sitta på en pall och lyssna på din livshistoria:D

Anonym sa...

allt har sin tid, Matilda :D

och hahah, Astrid. :D det vore ego :D

Anonym sa...

Såklart att du får bo hos oss! Du ska få din alldeles egna lilla skrubb! :D