lördag 3 januari 2009

Byssan lull...

Okej, mina sömnproblem börjar gå till övredrift.

Inatt släckte jag sänglampan 00:59. Låg och dåsade ett tag utan att kunna sova på riktigt, gick på toa två gånger, drack vatten två gånger, somnade tillslut och vaknade igen vid två.
Sedan dess har jag inte kunnat somna om. Och du kan ju själv se tidpunkten då jag postar detta.

Under nattens gång har jag huvudsakligen försökt sova. Jag har två gånger blivit hungrig och ätit först riskakor och nästa gång en banan. Jag har läst en si sådär tvåhundra sidor ur Harry Potter och Halvblodsprinsen, eftersom jag läste ut McCullough's Tim innan jag släckte lampan.
Jag blev rentav uttråkad av Halvblodsprinsen, men sömnig? Nejdå.

Tänk om jag faktiskt inte behöver sova?
Nej, omöjligt. För jag hade ännu inte somnat in helt när Pappa gick upp igår morse, för jag var medveten om att någon rörde sig i huset, men sedan somnade jag innan han hann väcka Anna. Och jag sov inte så väldigt länge den dagen, jag tycker att jag borde ha något slags sömnbehov vid det här laget.

Men det kan hända att mitt sömnbehov helt plötsligt reducerats. Det kan ha att göra med att jag inte gjort ett jävla skit som krävt någon ansträngning det här lovet. Inte tänkt, inte tränat (jo, faktiskt, men jag sov inte mer för det).

Nu har jag ställt väckarklockan på halv elva, god natt =)

PS
Igår förlorade jag på bowling, jag kom sist. Men det var ganska väntat. Jag fick en spärr.

Inga kommentarer: