tisdag 13 januari 2009

I don't shut up, I grow up

Jag sitter skolan och låtsas skriva på mitt tal.

Sanningen är att jag inte ens har börjat. Jag har försökt koncentrerat mig nu i en timme, men jag vet inte ens vad jag ska skriva om. Jag får alltid beslutsångest när man får skriva om vad man vill. Mina idéer blir bara konstigare och konstigare.

Rörmokare, lever, grönsaker, månen, klockor, Stephen King, hogwarts, mat, konspirationer, lösnaglar, backspeglar, kanel, plasma

Vad skriva om? Och nu är det bara en kvart kvar tills det är lunch och efter det, Svenska. Jag lugnar mig med att Sandra är sjuk idag, så jag behöver inte visa att jag har gjort någonting idag. Men faktumet kvarstår att imorgon är rdedovisningsdag. Vi har fått runt en månad och förbereda talet på och med en dag till godo har jag inte ens börjat. Bravo, Johanna. Bravo.

Ringsignaler, durkslag, lösa tänder, minor, gräsänder, vatten, garn, Ang Lee, moln, disneyfilmer, Mr Tumnus, valkampanjer, piercing

Jag är för trött och seg för att koncentrera mig och ta tag i det här. Och nu är lunchen kommen. Jag skäms. I en och en halv timme har jag gjort... Inget?

Inget alls.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jaaaa, det var flera roliga ämnen där! prova skriva något om valkampanjer eller kanel! lol ^_^

jag har samma problem som du har-varje idé jag har är jättekonstig!!!

Anonym sa...

Blah jag hatar när lärare gör så! De tror att de gör eleverna en tjänst, men egentligen ger de oss bara beslutsångest, huvudvärk och sömnlösa nätter...!

Hehe :P