onsdag 7 januari 2009

Drop out?

Jag har ingen motivation.
Var är min motivation?

Hehe, det finns en Green Daylåt som går; I have no motivation, where is my motivation? I have no motivation, where is my motivation? I have ... ni fattar.
Om inte den låten redan fanns skulle jag skriva den just nu.

Mina föräldrar föreslog att jag skulle hoppa av gymnasiet.
Eftersom jag inte har någon motivation. Och så skulle jag börja om i höst.
Vilken dröm, sådär vid första åtanken. Men sedan kom jag på, att i så fall måste jag jobba. Fast i och för sig, man får inga hemuppgifter på jobbet, och inga prov eller redovisningar. Så det kanske är värt det.
Och så säger pappa att "det finns inget så studiemotiverande som att jobba".
Men är det värt att skjuta upp studenten ett helt år?
Nej, jag skulle bryta ihop när mina vänner tar studenten och jag har ett år kvar.
Så jag antar att jag tänker kämpa på. För jag tror inte att programbyte skulle hjälpa. Fast kanske. Kanske.

I have no motivation.
Where is my motivation?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Neeeeeeeeej!!!! du kan inte sluta IB!!! Då är jag den enda 9c:are i hela klassen!!!!!

palGLOW sa...

Jag tycker du ska tänka riktigt ordentligt på vad du vill. Jag tänkte på programbyte redan första månaden för att jag kände att det blev för mycket och till slut orkade jag inte. Ett programbyte var faktiskt exakt vad jag behövde för nu är det mindre och det känns mycket roligare att plugga :)Det var så värt det. Om du verkligen inte vill fortsätta på IB så skulle du ju i alla fall kunna testa på ett annat program och se om det hjälper before you make your final decision.. (Det lät inte bra på svenska)
/Astrid

Anonym sa...

tack för rådet astrid, och ja, jag ska tänka igenom det ordentligt om det blir aktuellt. Men jag är inte säker på att ett programbyte skulle hjälpa, jag är helt och hållet på bränna-ner-skolan-humör.