söndag 9 november 2008

Dream with your eyes closed. Try and pluck the pearls from your bones.

Hej! Idag har jag vart mycket dålig. Jag har gjort nästan ingenting på min filmanalys, trots att jag verkligen hade planerat att göra det. Istället har jag lyssnat på alla gästsångare på Razia's Shadow egna band för att se om dom är nå bra. För jag är förälskad i varenda en av deras röster.

Så! Nu! Tänker jag ge er skivan:
För att det är min favoritskiva! Jag har lyssnat jättemycket på den den senaste tiden. Och jag tycker att den är underbar!

The album tells the story of a world divided in two by the selfish actions of a powerful and egotistical, yet insecure angel. After generations of darkness, the world is eventually brought back together by the love and sacrifice of a couple brave enough to fulfill their destinies.

Den har underbara melodier och underbara texter och underbara röster till alla karaktärerna.


Jag är speciellt förstjust i Danny Stevens bit, så jag köpte en skiva med The Audition, vilken kanske var lite förhastat men dom va rätt bra. Andra band som var bra är This Providence, The Hush Sound, The Dear Hunter, Say Anything, An Angle, The Matches och såklart Panic at the Disco.

Så, lyssna på skivan! För den är så himla otroligt bra! Det kanske tar några lyssningar för att få grepp om historian. Eller inte. Men den är truly amazing! Hela skivan är med på mina 25 mest spelade spår i itunes.

Inga kommentarer: