lördag 1 november 2008

Läskiga ljud

Okej, i går hände något läskigt.

Jag satt här, vid datorn på mitt rum. Det var sent. Eller rättare sagt tidigt, typ tre på morgonen eller så.
Och helt plötsligt så börjar Panic att the discos låt It's almost Halloween spelas! I mina högtalare till datorn. Mediaplayer är nerstängt. Jag har inte bloggen framme (Lisa postade den låten för ett tag sen) och jag har den inte på min dator på något sätt, ja, det var läskigt.
Fast det var ju bara en låt liksom, och det är ju inte en obehaglig låt. Så jag struntade i det och väntade tills den spelats klart.

En kvart senare börjar högtalarna låta igen. Den hör gången hör jag steg! Steg på en grusgång lät det som. Och vind.
Detta pågick i kanske fyra sekunder. Jag får lite hjärtlkappning och skrattar lite av förvåning. Fast när samma ljud dök upp igen efter någon minut så var det droppen för min del.
Då stängde jag av högtalarna och blev lite skärrad. Det var ju liksom halloween-natten.
Jag undrar verkligen vad ljuden kom ifrån. Någon som har en förklaring?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj va läskigt :O jag har inte högtalarna på, det är jag glad för, jag är väldigt lättskrämd.

Anonym sa...

jag har ingen aning.... var din syster vaken? hon kanske retade med dig.... va bra att du tittade inte på filmen på min blogg just då! ^_^

Anonym sa...

jag har ingen aning.... var din syster vaken? hon kanske retade med dig.... va bra att du tittade inte på filmen på min blogg just då! ^_^

Anonym sa...

sorry, jag postade det två gånger.... whoops! ^_^

Anonym sa...

ja, min syster var vaken, men hon och hennes kompis blev räddare än vad jag blev ^^
fast nu har alltsammans fått en förklaring. Men det var roligare så länge det var övernaturligt =D