söndag 16 november 2008

I was killing before killing was cool

Igår hade Gökstensstråket en helt sjuk spelning. Vi var fler än publiken!!
Vi var åtta, de var sju.
Fast vadå? Så länge de betalar så är det okej =)

På kvällen tittade vi (Elin, Lisa, Johanna, jag) på Madagskar hemma hos Lisa. Det är en väldigt bra film. Sedan lekte vi kurragömma, och det var roligt. Fast det finns inte så många gömställen på Lisas undervåning.
Det var härligt att se Johanna, henne hade jag inte träffat på tre veckor. Fast självklart var det härligt att se er alla =)

Jag kom just hem från Balsta och jag har ätit ostkaka med lingonsylt och grädde. Den var väldigt god.
Det gick bra att repa. Vi körde intesivt idag, jag är alldeles jätteöm på fingertopparna. Jag började böda på ett finger. Så ja, jag spelade så att mina fingrar blödde. Coolt va?
De som kom efter oss blir kanske lite fövånade när de ser blodfläckar på strängarna?
Men okej, jag ljuger litegrann. Det som hände var att jag fick ett skavsår på ovansidan av höger långfinger, eftersom jag skrapar i E-strängen med det fingret varje gång jag slår an en ton med plektrum.
Så nej, det var inte alls så coolt. Jag borde förbättra min plektrumteknik.
...Fast det kom blod på strängarna!

Idag haglade det på mig. Och sen snöade det också. Men inte på mig, för då var jag inomhus.

Dagens låt: Kill all your friends
...........................- My Chemical Romance
Det är en väldigt väldigt bra låt, ska ni veta. Mycket ironisk. Om jag bara var tekniskt nog att länka till nedladdning av låten skulle jag göra det.

Goddagens

Inga kommentarer: