söndag 23 november 2008

Men jag stängde av fort i alla fall!!

Pauline hemsöker mina drömmar.

Inatt drömde jag om chokladbollar och om Pauline.
Jag åt en jättegod chokladboll, och sedan plötsligt inser jag att det är fluff i mitten! Inte choklad, utan fluff! Sånt där vitt som det är i mums-mums. Då blev jag sur, för jag ville ha en riktig chokladboll.

Sedan gick jag till skolan. Men det var inte Eskil, det var något annat konstigt ställe. Jag fann mig själv gåendes, på väg till en lektion. Framför mig går P och lärarpraktikanten. P är på strålande humör och skrattar och skämtar. Dock inte sarkastiskt, utan glatt och vänligt! Hon håller i historiaboken.
P till praktikanten: "Eleverna tycker så mycket om när jag läser ur den här, så jag brukar göra det ibland"

Sedan kommer vi in på lektionen och i samma ögonblick som P passerar tröskeln så förvandlas hon till baka till Pauline som vi känner henne. Dvs, sarkastisk, pessimistisk, skrämmande.

Nu tänker jag inte prata på om plugg, för det blir alldeles för mycket pluggtema i mina inlägg. Det kanske beror på att jag har pluggtema i mitt liv?

Nåväl. Här sitter jag och lyssnar på Dresden Dolls och tittar på basar som jag vill ha. Jag vill antingen ha en röd eller en svart-grå eller en genomskinlig.

Ojdå, mitt silverglittriga nagellack är snart slut!

Alice hjälper mamma och pappa att göra mat. Men inte jag, för jag är fortfarande sur och planerar att vara det ett tag till. (fast Alice hjälper till mycket mer även när jag inte är sur)
Det blir varma mackor. Mums.

Balsta: Här står vi i lokalen och spelar för fullt, vi är mitt i en låt. Jag inser att min sladd glappar. Jag vänder mig om för att åtgärda problemet. Och där står en kille, precis innanför dörren i ett hörn. Jag hoppar typ en halvmeter upp i luften av förskräckelse.
Det visar sig vara han som jobbar där och hjälper till med utrusting och sånt. Han smög sig in i vår lokal, bara sådär!!! Läskigt! o_o

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha, vilken lustig dröm!

gillar du dresden dolls? Panic at the disco brukade toura med dom och brendon brukade sjunga Hit me baby on more time med dom, haha.

Anonym sa...

Jao, jag gillar dem, tror jag. De får mig att tänka på dig :p
gillar du dem? För när jag lyssnar på dem så får jag för mig att du gillar dem.

Anonym sa...

oj, haha! jag vet inte, jag har typ inte lyssnat på dem! men om du tror att jag kommer gilla dom så får jag väl ta och pröva :D