onsdag 26 november 2008

Rädda Jultomten!!!

Jag har just tittat på första halvan av Nightmare before Christmas.
Har du sett den? Den är bra! Och läskig.

Det värsta i hela filmen, det är när Halloweenstadens invånare kidnappar jultomten, eller Sandy Claws, som de kallar honom. Och ger honom till oogie Boogie mannen! Det är han som gör den här filmen läskigare än alla skräckfilmer jag sett! (även om det inte är så många)
Hur KAN man vara så elak mot jultomten?!?! Det får mig att frysa i hjärtat!
Såhär sjunger Boogiemannens barn:

Kidnap the Sandy Claws,
lock him up real tight
Throw away the key and then
Turn off all the lights

Kidnap the Sandy Claws
Throw him in a box
Bury him for ninety years
Then see if he talks

Then Mr. Oogie Boogie Man
Can take the whole thing over
He'll be so pleased, I do declare
That he will cook him rare

Kidnap the Sandy Claws
Tie him in a bag
Throw him in the ocean
Then, see if he is sad

Kidnap the Sandy Claws,
beat him with a stick
Lock him up for ninety years,
see what makes him tick

Kidnap the Sandy Claws,
chop him into bits
Kidnap the Sandy Claws, see what we will see
Lock him in a cage and then,
throw away the key

5 kommentarer:

Anonym sa...

hahaahah på "see if he is sad" var svenska översättningen "och se om han hänger läpp" ! jag kom att tänka på älg-bilden som johanna postade! xD

Anonym sa...

Argh Blurg vad gööör du!?
Vi har inte sätt den! än! äger du den? när ska vi titta på den! Jag vill inte veta massa om den innan vi ser den!

Anonym sa...

geez, easy now!
detta kallas inte 'massa', ta det lungt.
Jag kände bara att jag var tvungen att publicera denna hemska sång, och ja, nu äger jag den igen. :)
vi borde se den snart. Jack är cool.

Anonym sa...

förresten så borde vi se den snart!! fast det kanske jag sa? xD

Anonym sa...

Awww.. Jag har viljat se den jätte länge! Jag trodde inte att du hade den? :O

Vi borde verkligen se den snart!