torsdag 20 november 2008

Mina inlägg tenderar bli allt längre

Jag hade utvecklingssamtal idag. Mentorn stack sig själv med sin stiftpenna i handen så nu har hon en bit udd under huden.
Hon sa att jag måste göra mig av med negativa Agnes, och ersätta den med en positiv Agnes.
Det kanske, kanske, kanske går att genomföra.
För jag tror att jag har lyckats bli något mer positiv.

Mentorn säger också att jag måste göra ett schema åt mig. 24/7. På så sätt skulle jag enligt henne lyckas hinna med allt jag vill. Sova, plugga (jaja, inte direkt vill kanske), handboll, musiiiiik och my beloved friends.
Men att ha mitt liv alldeles inrutat? Varje dag varje vecka? Jag vet inte, det skulle nog göra mig en aning insane. Liksom, "asså sorry, men nu måste jag gå hem, för jag ska öva glosor om en halvtimme och sen kvart i sju ska jag lyssna på musik i tio minuter och sen ska jag äta ett äpple fem i sju!"
Tvivelaktigt?

Matten failar för mig! Johanna är fortfarande den enda i hela världen som förklarar matte så att jag förstår! Hjälp, jag måste försöka ta tag i matten , annars kommer jag få underkänt! Johanna, om jag skulle behöva experthjälp någon dag...?

I morgon blir det bio ! ! !
Men vilken film? Jag vill se Madagskar II. Jag tror att Johanna också vill se den. Men Lisa och Elin vill se Twilight. (om ingen har ändrat åsikt sedan jag sist pratade med er?) Jag har nämligen fått boken rekomenderad för mig och hade tänkt läsa den. Och ni vet vad jag tycker om filmen som grundas på böcker?
Vi diskuterade faktiskt detta på rasten idag. Folk verka rlängta efter HP-filmen. Är det bara jag som från och med nu strejkar och inte tänker se de sista HP-filmerna?

På tal om diskussioner....
Ja, ni IBPIA:are som läser detta kanske anar vad jag tänkte berätta om?

På vår dagliga lunch-diskussion idag kom vi som vanligt fram till många chockerande slutsatser. Men den allra mest oväntade måste ändå vara: Pauline är satanist!!! Vi behöver dock lite mer överygande bevis för att faktiskt kunna fastslå detta, men det är än så länge en (nästan) hållbar teori.
Men för all del, att hon möjligtvis är satanist betyder inte att hon inte är brilliant. Personligen tycker jag att satanismen har en väldigt bra poäng. Den är liksom anpassad efter "human nature".

Våra lunch-diskussioner är helt underbara tycker jag. Och alldeles jättekonstiga. Jag förstår verkligen inte våra tankebanor. Hur kan ett samtal om bröllop urarta sig till frågan om vår högt älskade och än högre aktade Pauline är katolik eller satanist?

Här är ett urval av de elva satanistiska reglerna för jorden (Pawel har fattat tycke för den sista) :
  • Ge inte åsikter eller förslag om du inte är tillfrågad.
  • När du är på någon annans område, visa honom respekt eller gå inte dit.
  • Om en gäst på ditt område besvärar dig, behandla honom grymt utan nåd.
  • Klaga inte på någonting som du inte behöver utsätta dig för.
  • Skada inte små barn.
  • Döda inte icke-mänskliga djur om du inte är attackerad eller behöver mat.
  • När du går på allmän plats, besvära ingen. Om någon besvärar dig be honom sluta. Om han inte slutar, förgör honom.

...så det verkar som att Pauline inte är satanist trots allt. Vår teori motbevisas redan på första punkten.

Eller? Egentligen så hon säger väl inte åsikter rätt ut? De är oftast invävda i ett tjockt lager ironi. Och är det någon som har sett henne i närheten av småbarn någon gång? Och man kan väl nästan medge att hon behandlar störande elever utan nåd?

Det verkar som att vi apostlar måste skriva ner några nya budord för paulinismen. Vi får väl se hur det blir.

Nu ska jag plugga historia och sedan ska jag börja ruta in min tillvaro.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi ska se Twilight!

Och, utan att ha läst boken, måste jag säga att jag inte tror den är någnting för dej! Den är liksom klychig, romatisk, high school -aktig. Inte det du vanligen läser! Men som sagt, har själv inte läst den än :P

OCH WHAT HOLY SHIT ARE YOU INSANE?! O_o
TÄNKER DU INTE SE POTTER-FILMERNA WHAT WHAT IN THE BUTT!????!

whyyyyyyy!? Jag menar, det är ju fortfarande harry! allting harry är bra!

att inte se dom, det är inte klokt! Då kan du ju inte ens säga att du tycker de är dåliga! Du kan inte vara med i någon bok/film - diskussion alls! :(

och uschi puschi rutor.